• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

hund med utomlands!!

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: hund med utomlands!!

Ska man köra på rött i tullen vid all gränsövergång i Europa när man har husdjur med sig? Vi tar med oss katten för första gången. / Jeanette
 
F

F.d. 55368

Guest
Sv: hund med utomlands!!

Kör ALLTID på rött när du har djur i bilen. Fått besked från tullare att det annars betraktas som djursmuggling med dryga böter och karantän som följd. Även om man har alla papper i ordning! Själv lade jag mitt och katternas pass i framrutan vid återinresa till Sverige. Inte en tullare i sikte, körde vidare och hamnade i grön fil, och blev viftad ut från tullområdet i Trelleborg. Ringde tullen dagen efter och fick frågan om katterna och passen och blodprovsintyget (fixat i Vila Real, Portugal) var ok. Svar ja. Och från tullaren, så bra då!!!! Lite löshänt i min mening med tanke på valpsmuggling som förekommer.
Mvh. Hanna, Harley:msn_cat: och Ängel:msn_cat:
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: hund med utomlands!!

Vi har slutat att köra på rött, efter blivit bemötta som mindre vetande. Tullarn frågade om vi hade något att förtulla, nej vi skulle bara visa hundpasset. Svar det vet du väl med dig själv om du har avmaskat, vi har viktigare saker att göra. Olle.:confused:
 
Toppen