• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hund i bilen klistermärke

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Någon som vet var jag kan köpa " varning för hund i bilen" klistermärken?
/ Micke
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Hund i bilen klistermärke

Närmaste välsorterade zooaffär brukar ha skyltar och klistermärken.
Jag köpte två Rottweilerklistermärken (tryck på båda sidor) igår, tycker det räcker med det....
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Hund i bilen klistermärke

Hej.

Eftersom Fuzzy är en Bearded Collie kommer här några fler.

Peter.
 

Bilagor

  • bearded_collie.jpg
    bearded_collie.jpg
    24,3 KB · Visningar: 744
  • bearded_collie2.jpg
    bearded_collie2.jpg
    25,7 KB · Visningar: 744
  • bearded_collie3.jpg
    bearded_collie3.jpg
    54,5 KB · Visningar: 740
F

F.d. 14470

Guest
Sv: Hund i bilen klistermärke

tycker att det blir så fula klister märken så vi öppnar
dörren och frågar vad dom är ute efter.
Vi har en Schäfer tik som är väldigt vacktig av sig,det räcker oftast.
Om man nu har hund i bilen så tycker vi att det är något överdrivet att visa det med hjälp av märken,visserligen motar man olle vidgrind men det blir roligare när man släpper ut hunden (Buffy) Buffy the vampire slayer,
döpt av våra söner.
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Hund i bilen klistermärke

Vi har en 54 kilos Pyrenéertik som gillar vaktjobbet med oss i husbilen och behöver ingen skylt.
Annars, om man saknar hund, kan man bakom ett fönster eller dörren placera en rörelseradar med hundskall. Fanns förr i vissa vapenaffärer.:D
 
Senast ändrad:
I

Ice-Man

Guest
Sv: Hund i bilen klistermärke

Vi har en Rottweiler som vaktar bra, men vår "husbil" har två våningar och när vi sover på ovanvåningen så invaderar hon en av sängarna där hon drar timmerstockar - fast är det något skumt som väsnas ute är hon den första att berätta att hon finns där med sitt grova morr och skall.
De klistermärkena jag köpte härom dagen är bara omkring 5-6 cm i diameter o blir ett fint litet pynt. Vattenskålen (som är en bra måttstock på hundens storlek) brukar vi avsiktligt lämna utanför dörren. :)
 
F

F.d. 55334

Guest
Sv: Hund i bilen klistermärke

Fuzzy 3,0
Hej och glad sommar!
Var kan jag hitta din skylt i förstoringsbart skick? Försökte med din men det funkade inte. För mig i alla fall.

Ha det gott!
Agneta W
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Hund i bilen klistermärke

Hejsan alla!

Har sett en skylt " för mig tar det 1,3 sec att komma till dörren ... hur lång tid tar det för dig? .... har sett den i en butik i GBG ( Huveröds ) . Men oftast så går " busarna " innan och rekar vilka bilar de skall ta. Så vi har våran rottis på utsidan så mycket vi kan, fast hon inte är en vakthund men på natten e hon me oss . Rottisar är inga vakthundar utan de är vallhundar från början ...
 
F

F.d. 2514

Guest
Sv: Hund i bilen klistermärke

Det här är inget hundklistermnärke, men det är ganska kul. Vi har köpt det till våran husbil :spinny:
104796114_1.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Hund i bilen klistermärke

Fuzzy 3,0
Hej och glad sommar!
Var kan jag hitta din skylt i förstoringsbart skick? Försökte med din men det funkade inte. För mig i alla fall.

Ha det gott!
Agneta W

Hej Agneta.

Har ingen aning om det finns på närmare håll än USA. De har inte så mycket dekaler utan det är aliminium skyltar i olika storlekar. Dessutom är fraktkostnaden hit till Svedala minimum $29.

Skulle tro att man får med rätt många grejor för fraktkostnaden om man kan tänka sej att beställa i grupp.

Här är hemsidan: www.signswithanattitude.com

Peter.

Ps. Jag skulle nog behöva skylta min husbil då Fuzzy möjligtvis skulle "slicka" ihjäl en inkräcktare Ds.:bye:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8502

Guest
Sv: Hund i bilen klistermärke

Vi har under alla år i husbil med hund,lämnat vattenskålen utanför på natten.Storleken tror jag avgör vilken husbil som eventuellt får besök. Vår skål tillhör en mycket vaktig leonberger på 70 kg.
Vi har även träffat på husbilsägare som inte längre har hund, men likväl låter vattenskålen hänga med. Kanske ett tips att ta efter.
 
Toppen