• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hubilsplatser

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Vad har hänt med ”husbilsplatser” allt som oftast kommer det inte upp något alls utan bara en tom karta ( jo, jag har kollat inställningarna)
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.521
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Hej

Jag är inne nästan varje dag och det har inte varit några problem. Inte idag heller. Kört både i telefonen och på laptop:en.

Tyvärr kan jag inte tipsa om vad du kan ha för problem
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.134
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Prova och vänta en stund, ibland så dröjer det lite beroende på anslutning. Det brukar dyka upp en tom karta men om du väntar en stund så tror jag att även platserna dyker upp.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Vad har hänt med ”husbilsplatser” allt som oftast kommer det inte upp något alls utan bara en tom karta ( jo, jag har kollat inställningarna)
Precis, upplever även det jag också.

Fast nu fungerar det klockrent för tillfället, men nu strular det igen!
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Prova att refresha Google, i PC t ex klicka på ...

Skärmbild 2022-07-27 081442.png

eller högerklicka på en tom plats på webbsidan och välj ...

Skärmbild 2022-07-27 081914.png

Dvs, ladda om sidan igen.
Kanske även kan hjälpa om man rensar den webbinformation Google lagrar:

Skärmbild 2022-07-27 082339.png

På mobil enhet kan du göra motsvarande med lite andra kommandon, kör du kartan som webbapp bör du växla till "normal Googlevisning" så att kontrollkommandona visas.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
De två senaste dagarna har bara en tom karta visats oavsett hur länge som väntats.
Nu verkar det dock som om problemet är löst. När jag tryckte på punkten (under + och - knapparna) som visar var man själv befinner befinner sig så kom plötsligt alla platser fram
Vet inte vad felet kan ha varit men för tre dagar sedan visade kartan plötsligt att jag befann mig på Grönland och efter det har inget visats utom en tom karta, det kan vara så att den har låst på Grönland trots att jag har haft Sverige på kartan och när jag sedan aktiverat var jag själv befinner mig så har den flyttat till Sverige igen.
Detta är bara spekulationer men här kanske finns någon som kan ge en bättre förklaring.
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
914
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Försökt ladda ner GPI-filen för.Garmin både på PC iPad
Med Crome, Safari och MS Edge
Samma resultat fil med bilder 2 MB, fil utan bilder 4,3 MB
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Nu har jag genererat om filen så nu är den rätt. Detta är ett känt fel som kommer att åtgärdas. Genereringen sker 1 gång per dygn när den 1:a personen laddar ner och ibland missar den tyvärr och då sker ingen ny generering den dagen. Normalt rättar det sig självt till dagen efter när ny generering görs.
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Har försökt att ladda ner Husbilsklubbens gpi-fil med husbilsplatser. Filen skall vara ca 600 mb stor.
I går fick jag ner en fil som var på 155 mb. I dag får jag hem en fil på 281 kb.
Är det något som gått fel när gpi-filen skapats?
 
Toppen