• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hornborgasjön Naturum

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
För några år sedan besökte vi Hornborgasjön och kunde övernatta på den stora grusparkeringen.
Det var en nybyggnation på gång, vilken säkert är färdig nu. Någon som varit där nyligen och vet hur det ser ut? Kan man fortfarande stå på parkeringen, eller får man söka någon annan plats?
Bland våra husbilsplatser finns ett par alternativ, men vi tyckte om att stå vid Naturum.
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Vi var där ,över dagen,förra året. Det stod då ett antal bilar som hade stått över natten. Stor grus/gräsyta.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Vi var där i går vid lunchtid, och det fanns gott om plats för husbilar.

Kostnad (om jag minns rätt): 130 kr för ett dygns övernattning. Vi stannade bara ett par timmar, vilket var gratis, innan vi fortsatte till trandansen och betalade 130 kr för att övernatta där.
 

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Nybygget är klart och det går att stå vid bussparkeringen för 130 kr/ dygn.
Oklart om ngtn form av service ingår....
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Tack för informationen.
Jag tolkar det som att det blivit en mer ordnad bussparkering där man får stå mot avgift. Jag antar vidare att servicen möjligen består av sopkärl, men inte mer. Det är helt okej för oss.
Här kanske det passar med ett allmänt upprop att hjälpa till med uppdateringar av våra ställplatser.
När man besöker en ställplats första gången har man kanske läst på lite innan. Då är det tacksamt om man kommer ihåg att skicka in en ändring om uppgifterna inte stämmer längre.
 
Toppen