• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hopfällbar cykel

F

F.d. 53053

Guest
Sv: Hopfällbar cykel

just det ja köp biltemas för 1999 kr 3 vxl ljus fotbroms
våra funkar jättefint
mvh
Gebeer:yes:
 
F

F.d. 19936

Guest
Sv: Hopfällbar cykel

Vi köpte Monarks hopfällbara, alu, lätta och smidiga. Kostade en slant men kolla priserna det skiljer. Mycket hög kvalité.
 
F

F.d. 29916

Guest
Sv: Hopfällbar cykel

Enligt uppgift säljer inte Biltema hopfällbara cyklar längre. Orsak??
Göran
 
F

F.d. 29916

Guest
Sv: Hopfällbar cykel

Jag har talat med Biltema i Helsingborg, som gav mig denna upplysning. Enligt Biltema centralt är cykeln på utgående, men en ny modell kommer i nästa katalog. Så nu vet vi detta!
Göran
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Hopfällbar cykel

Vi köpte våra hopfällbara elcyklar av Elhojen efter att vi provat dem vid årsmötet i våras. Dom fungerar bra så vi är mycket nöjda med dem. Lätta att cykla vanligt med, har 6 växlar.

smart_small.jpg

Gunnar / medlem
 
F

F.d. 29916

Guest
Sv: Hopfällbar cykel

Är inte den utanpåliggande växlen ömtålig? Fotbroms?
ha det Göran
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Hopfällbar cykel

Har inte upplevt växeln som ömtålig. Ingen fotbroms men effektiva handbromsar.
 

jem17

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Örebro
HBK-Nr
1980
Medlemskap
2025
Sv: Hopfällbar cykel

Har 2 st hopfällbara med märket "Urbanista" köpta på nätet av Johan Wahlbäck, som har tagit fram cyklarna. De är stabila för sin storlek och ytterst lätta (11,8 kg, allt i aluminium). Våra är de med 3 växlar (inbyggda i navet), vilket vi tycker gör de suveräna att använda på varierande underlag och även när det är kuperat. Jag ser att priserna har gått upp en hel del, men ta gärna en koll på:
Urbanista Creating Solutions

:mh3:
Jari
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hopfällbar cykel

Har 2 hopfällbara elcycklar från Ketonic AB - info på företaksforumet.

Hele cycklen i alu, men batteri og motor er like tunge som resten av cycklen så summen blir ca 21 kg. Batteriet på litt over 8 kg kan en lett ta ut og løfte for seg. Motoren sitter i bakhjulsnavet og det er en 6 trinns kjedeveksel til hjelp når en ikke bruker motoren. Vanlige V-bromser mot alufelger og kraftige dekk. Bra rekkevidde - ca. 60 km fra ladning nr. 2.
 
Toppen