• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hologramsgrejsifejsare.

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Efter den gigantiska framgången med fördröjningsgrejsimojsaren, så vill jag ju inte bara vila på mina lagrar utan utvidgar ämnet "säkerhet i husbilen" till att även innefatta hologramsgrejsifejsare.

För rätt så många år sedan var ju hologram en ny grej som det pratades mycket om och framtiden verkade ljus. Men sedan blev det plötsligt alldeles tyst. Jag har inte hört ordet hologram på flera år. Om jag inte minns fel, så kunde man använda hologram till att projicera en bild i luften. Därför tänkte jag använda Belgien1:s fina bild på hunden med åtföljande text: Break in..... Make my day! till en sådan applikation.

När någon närmar sig husbilen i skumma avsikter så behövs bara en detektor som på något vis reagerar på personer som onödigtvis uppehåller sig nära husbilen och därefter skall Rolles bild projiceras i luften i förardelen eller på vindrutan eller någon sidoruta, eller så, samtidigt som den elektroniska hunden aktiveras.

Det ska väl inte vara så svårt att genomföra. Tyvärr saknar jag nödvändiga kunskaper i ämnet, men i denna klubb finns säkert några "hologrammiker" som vet hur man gör, eller hur?

Förväntansfull Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 9232

Guest
Sv: Hologramsgrejsifejsare.

Är väl ingen "hologrammiker" precis, men är mycket intresserad av att fotografera stereobilder, dvs 3D. Tekniken bakom hologtam är både dyr och tämligen invecklad. Innefattar bla ett antal lasrar. Du hittar mer info här: Holografi - Wikipedia, den fria encyklopedin
Lyckas Du åstadkomma det Du beskrev så vore det kul om Du skrev om resultatet!
 
F

F.d. 24718

Guest
Sv: Hologramsgrejsifejsare.

Intressant på min ära! Ser fram emot vad som komma skall. En ilsken hund, med ljudeffekt .... Jag ser även framför mig en teknik som kan frammana fronten på en Magirus rusandes ut ur sidorutan....... hehe. Kan nog förskräcka mer än en....... GO FOR IT!
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Hologramsgrejsifejsare.

Magirus,

Ifall du vill shickar jag gärna dekalen per e-mail till dom som har interesse. Dekalen mäter längd 30cm bredd 20cm. Det står på Engelska "Break in ... make my day" till höger om texten finns det en bild på en argsint vovve (vet ej vad det är för ras). Jag har haft den uppsatt vid fönstret i flera år och än så länge har jag ej haft någon som har haft lust att utmana ödet.

Tidigare hade jag en plast box med ljud av en ilsken hund men den gick tyvärr sönder. Affären där jag köpte den finns inte kvar längre, är på jakt efter en ny ljudbox. Kanske någon vet vart jag kan få tag i en ny !!!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Hologramsgrejsifejsare.

jag har funderat ett tag på denna upfinning, :wub: vad som behövs är en rökutsläpparfejsgrej som släpper ut rök där monsterhunden skall projekteras, och det skulle det vara effektfullt ovanför taket på husbilen, o till det kan du använda framljuslyktorna som projektorer, men då behövs det en projektorvinklingsmojsare :wideeyed: som vinklar upp ljuset i dimman och detta till sammans med din första uppfinning fördröjningsgrejsimojsaren som ännu inte är riktigt färdig, så kommer detta att bli en bäst säljare.
:)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hologramsgrejsifejsare.

Rolle!

Kjell & Company säljer en elektronisk hund Kjell & Company - tillbehr helt enkelt! för 159 spänn, men den kräver tillkoppling av högtalare. Sök på varunummer 87-400. Jula har eller hade också en färdig hundbox, men den kostar c:a 700 kr.

dotorparn!

Jag undrar om du tar det här på riktigt allvar. Min fördröjningsgrejsimojsare
blev visst färdig och fungerar utmärkt, men omvandlades "under resans gång" till en radiorelägrejsimojsare, vilket är mycket bättre!

:D:D:D

Finns det verkligen inte några seriösa hologrammare i den här klubben?

Jappe
 
Senast ändrad:
B

Boxer

Guest
Sv: Hologramsgrejsifejsare.

Rolle!
Finns det verkligen inte några seriösa hologrammare i den här klubben?

Jappe
Nej det tror jag inte jag har inte sett hologram på många år. Det fanns ett hologgrammmuseum i Skärnfors utanför Kopperberg en gång i tiden, vet inte om det är kvar.
Du kunde ju sätta upp ett kort av dej själv men jag vet inte hur du ser ut. Kan tänka mej att du ser snäll ut och då har det ju ingen effekt att skrämma tjuvar.
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Hologramsgrejsifejsare.

Jappe förhasta dig ej.
Tänk tanken fullt ut att det är en mogen kvinna, med en lika fertil blick som du har, som är den förhärdade varelsen. Hon skulle göra allt för att ta sig in till dig i avsikt som här skulle vara opassande att redogöra för.

Lycka till min vän önskar farbrodern från Skåne.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Hologramsgrejsifejsare.

jo då Jappe jag tar dina uppfiningar på halvfullt alvar, i slutet på 80 talet så var vi i Rotterdam på en invigning av ett bygge på ett raff,o där hade dom ett hologramteater i en stor hall, där det kom fiskmåsar långtradare o flygplan svepande över oss när vi satt i stolarna så att hälften av publiken låg under stolarna efter ett tag,så vist skulle det funka på skumma tjuvar
:)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hologramsgrejsifejsare.

Varning utfärdas härmed för Kjell & Companys elektroniska hund: Kjell & Company - tillbehr helt enkelt! för 159 spänn, som kräver tillkoppling av högtalare. Sök på varunummer 87-400.

Det är en byggsats som antagligen kräver rätt mycket tid och tålamod! Har man gott om sådant så, kan man ju tjäna en hacka på att löda ihop den själv.

Jappe
 
Senast ändrad:
Toppen