• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HOBBY

Sv: HOBBY

Hej använder du inget hjälpställ eller orkar den inte (du sätter 2 vp rör i kors under ordinaire landningställ ) blir lite stadiare och tippar inte lika lätt ,men håll med om att de e kul eller hur har själv köpt på mej massa skräp för 5-10 år sen heli 60 metanol.

Jo jag använder två kolfiberrör och fyra pingisbollar, kommer nog få sitta på ett tag till vid mina "flygningar", däremot i simulatorn käns det helt ok att starta och landa utan.
Motoreffekten räcker till den är preppad för 3D, ganska så kvick med träningstället påmonterat.

John-Åke

Visst är det kul att bygga modellplan!! Fråga min bror :wub:en flygmodellbyggare sen många många år tillbaka.
Det tar ju väldigt lång tid att bygga och så på ett kick kan det gå så här:
P5170008.jpg

P9010045.jpg

The Hawker Tempest Page

Senast redigerad av en moderator:

Var och tittade på #1 C4-OPEN | på tekniska museet i Malmö. Tänkte då att det kan ju inte vara så svårt, det har man ju gjort som grabb. Köpte tre olika modeller i våras som stått och väntat tills jag får tid att bygga. Valde dessa tre då jag fick utbildning på dessa i lumpen. Det var lättare att mecka med dom i verkligheten än att bygga dessa dåligt gjorda modeller. Min karriär som modellbyggare är över, skall aldrig mer köpa någon plastmodell i byggsats. Det var roligare att köpa modellerna och längtan till att bygga dom.

Bilagor

• 60, 61, 35.JPG
    60, 61, 35.JPG
    6,2 MB · Visningar: 0
  • J35 Draken.JPG
    J35 Draken.JPG
    6,7 MB · Visningar: 0
  • J35 kartong.JPG
    J35 kartong.JPG
    6,6 MB · Visningar: 0
  • SK60 SAAB 105.JPG
    SK60 SAAB 105.JPG