• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp

hans.inger

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
3474
Medlemskap
2026
Vi har en Hobby 05 550FS. På manöverpanelen lyser en grön lampa med bokstaven G. Vad betyder det???? Instruktionsböckerna visar inget om denna lampa.
:wideeyed:Inger

Sv: Hjälp

Har ni 220V anslutet? Det borde vara indikering för det, annars blir även jag fundersam.

Bokstaven "G" brukar stå på displayen när huvudbrytaren är frånslagen och motorn är igång. Generatorn laddar.

Du har nog rätt Håkan. Jag tänkte lite fort och fel och hade inte lust att gå ut i regnet och kolla. Vi får se om vi får svaret i kväll. Snart läggdags.

Senast ändrad:

det är riktigt att ett grönt G lyser på Hobbys panel när du kör.Då funkar laddn.till generator.När färgen byter till rött börjar problemen :))

Tillbaka
Toppen