• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp

• Startad av Startad av F.d. 12848
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 12848

Guest
Hur skall jag få 12 volt för min tv och ej pendlande ström
hälsar Go

Sv: Hjälp

Hej

Vet inte riktigt vad du menar?
12V kan du väl ta ifrån bodelsbatteriet. (Jag använder mitt bodelsbatteri till att driva TV-n)
Menar du pendlande ström i så fall bör du nog göra något åt TV-n om den drar olika Watt.
Jag tror nog att du är ute efter en Spänningsstabilisator (Spänningen pendlar)
Elfa är ett tips, kolla hos dem.

Ha de

Illåsen!
Menar du att stömmen till tv:n är pendlande? Då beror det på att när laddaren laddar så stiger strömmen upp till 14 volt. I så fall skall du skaffa en 12 v omvandlare den är stabil även om laddaren krämar på med laddning. Det finns bättre och sämre modeller av den. Men kolla på Claes Ohlsson eller Kjell & Co.
mvh
Stiffe
327733_X__2006-06-30_110235_407.jpg

Kan det inte vara också att någonting är galet i tv-12v delen.Normalt skall tv klara icke stabiliserat ström.:wink:

Läs mina inlägg under rubriken ELFÖRSÖRJNING INVERTERS och se om det sista kan hjälpa dig.
m.v.h. JANKRO

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen