• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp - vilket gasolkök?

F

F.d. 54623

Guest
Hej
Jag och en väninna har varsin van. som vi byggt om lite för färd neråt till värmen från december i år till sommaren 2018.
Har läst inlägg här men allt är så avancerade lösningar. Vi är singlar bägge och lagar liiiiite mat. vad ska vi köpa.

en liten som man köper flaskor till som jag inte har en aning om jag kan köpa flaskor nere i Spanien.

eller ett bättre alternativ med en större med flaska som jag inte har en aning om jag kan fylla på

Vi har ingen stor plats för tex två tuber o sånt i vanen. sen är frågan om det nu funkar med den större varianten Parker o tuben , går det att fylla den flaskan nere i södern?
 

Bilagor

  • 2868.jpg
    2868.jpg
    46,4 KB · Visningar: 13
  • 2916_690339.jpg
    2916_690339.jpg
    32,5 KB · Visningar: 5
  • gasolflaskapc5_TRkyuj.png
    gasolflaskapc5_TRkyuj.png
    42,7 KB · Visningar: 970
  • 902-83-parker2l.jpg
    902-83-parker2l.jpg
    28,9 KB · Visningar: 967

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp

Hej!
Tuber till Nakanospisen finns att köra i Spanien. Jag har motsvarande spis köpt hos Biltema och köpte tuber där nere.
Lycka till med er resa ner till värmen!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp - vilket gasolkök?

Jag har skaffat den minsta muurikka med adaptrar till alla former av gasolbehållare inkl. tryckredceringsventil 30 bar.

Det är den minsta med 6 Kw effekt som räcker långt
muurikka_gasolbr_nnare_d-300_med_korta_ben.jpg

Perfekt för grillning där grillkol är förbjudet (många ställplatser i Spanien)
Muurikka_Picknick_stekh_ll[1000x700].jpg

Det går bra att koka vad som helst i större gryta, kanske fisksoppa eller pajela för 20 pers. :swoon:

Vikt: allt som allt = 3 kg utan gasol
 

Ronny o Ulla-Britt

HBK Medlem
Inlägg
242
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
4709
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp - vilket gasolkök?

nakanoköket är jättebra vi har använt det i flera år snabbt att ta fram när man stannar och vill koka en kopp kaffe,det har hög effekt så det kokar snabbt.
vi brukar köpa med oss 15-20 tuber räcker ganska länge,kostar under 20kr
hemma minst en femma till i spanien.
lycka till!
 
F

F.d. 54623

Guest
Sv: Hjälp - vilket gasolkök?

Tack för tipset. Varför köper man en massa extra adaptrar? Är det till för de små flaskorna med någon typ av gänga. Eller till stora tuber som man köper o byter på något vis.
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp - vilket gasolkök?

det lilla köket har vi perfekt när man inte vill steka i bilen, men man bör ha något form av vindskydd jag gjorde ett av 3 playvod bitar med gångjärn så att man kan vika ihop det, det finns andra märken på köket tex biltema ,rusta
 
F

F.d. 29620

Guest
Sv: Hjälp - vilket gasolkök?

Är det möjligt att koppla nakanoköket till en pa11?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Hjälp - vilket gasolkök?

Nej det är inte möjligt att koppla nakanoköket till en PA11.
För att koppla till PA11 så måste gasolköket vara byggt för 30 eller 50 mBar och PA11 vara försedd med en passande reduceringsventil.
 
Toppen