• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp oss välja ny husbil.

liners som gäller, alltså byggd på lastbilschassi
Är detta ett vedertaget begrepp?
Jag har inte tänkt på det förrän jag läste detta. Och nu ser jag i Husbil & Husvagn att "Arto blir första linern på MB Sprinter". Det räknas väl knappast som lastbil.
Sorry för OT men det dök ju upp i denna tråd.

Är detta ett vedertaget begrepp?
Jag har inte tänkt på det förrän jag läste detta. Och nu ser jag i Husbil & Husvagn att "Arto blir första linern på MB Sprinter". Det räknas väl knappast som lastbil.
Sorry för OT men det dök ju upp i denna tråd.
Jag missade ordet tungt före lastbilschassi.
Ursäkta, jag skriver ofta slarvigt, och får oftast rätta mina inlägg flera gånger :msn_embarrassed:

Låt oss inte försöka definiera en "Liner-husbil", det kommer inget gott av det, att jämföra med en motoroljetråd.

Det som inte kan diskuteras utan att böja sanningen, är att vissa husbilsfabrikat och chassifabrikat har överlägsen kvalitet och komfortegenskaper.

"Liner" är marknadsföring, inget mer.

Håller helt med. Dåligt att inte tacka bättre för alla insiktsfulla förslag. Ska försöka bättra mig.

Så stort TACK för alla inlägg!!!

Och tror att vi nu hittat vad vi söker. Ska titta lite närmare på den snarast. Om den är lika fin irl som i annonsen kanske vi slår till på en Carthago.

Köp en begagnad Laika så får du allt.
Jag har nyligen köpt en kul modell av Fiat Laika som jag ska presentera med bilder framigenom. Den är sex meter lång men har ändå ett jättestort bagage. Dessutom 3-liters motorn som gör den till en raket. Vilken kraft!
Ivecomotorn räknas ju till det allra bästa.
Många större husbilar har ju 2,3 liters-motorn som har mycket sämre "vrid".
En rejäl dubbelsäng ovanför bagaget, med liten trappa upp. Bäddbar dinette.
Åretrunt, utom januari-februari har jag planerat att köra och har skaffat nya Hackapelitta.
Värmesystemet är tyvärr Truma (har alltid haft Alde förr) men det finns iaf "elpatron" på 900 eller 1800 watt.
Toalett och dusch.
Går mycket tyst och bekvämt, känns nästan som en personbil.
Något av ett budget-alternativ tror jag, den kostade 410.000 kr på firma efter prut 10.000 och då fick jag en färsk oljeservice.
För så många personer och hundar som ts nämner, kan den knappast fungera utan problem.
Jag undrar hur det slutade?

Tillbaka
Toppen