• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp Någon som vet?

junuau

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
19885
Medlemskap
2025
Glogetrotter xli 2016

Stolarna har lagt av. ström går fram till säkringarna.
Någon som vet något om vad det kan vara för fel eller förslag på företag som kan.
Fabrikat på stolarna?
Tacksam för förslag.
Vilka sommardäck är ett måst för 5 ton husbil

Jonas
 

UffeA

FD HBK Medlem
Inlägg
220
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
25368
Medlemskap
2021
Har likadan bil fast med fungerande luftstolar;-)
Har inga tips mer än att kolla de 3 säkringar under sidopanelen till höger om passagerarstol.Sicherungsübersicht Dethleffs Globetrotter Xli 7850-2 EB.JPG
 
F

Fd.47585

Guest
Du har väl mätt säkringarna? Dom kan gått fast det inte syns!
 

junuau

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
19885
Medlemskap
2025
Tack för svar. har kollat bytt mätt säkringarna ström fram till säkringarna.
Husbils värkstad verkar okunniga. kanske någon lastbilsverkstad kan om man vet fabrikat.
 

junuau

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
19885
Medlemskap
2025
Har också kört på dom. Hankook har också samma dimensioner med förstärkta sidor och bra värden.
körde på Hankook på min suv där de var toppen. Hankook Vantra LT RA 18 C 225/75 R16 121R betydligt billigare.
 

UffeA

FD HBK Medlem
Inlägg
220
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
25368
Medlemskap
2021
Tack för svar. har kollat bytt mätt säkringarna ström fram till säkringarna.
Husbils värkstad verkar okunniga. kanske någon lastbilsverkstad kan om man vet fabrikat.
Vad är problemet med stolarna? Startar inte kompressorn? Utgår ifrån att du känner till att med knappen längst fram på stolarna aktiverar resp deaktiverar luftfjädringen?
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Har också kört på dom. Hankook har också samma dimensioner med förstärkta sidor och bra värden.
körde på Hankook på min suv där de var toppen. Hankook Vantra LT RA 18 C 225/75 R16 121R betydligt billigare.


Jag har exakt de däcken på min 6-tons Hymer.

Rejält med belastningsmarginal.
Kör med 4,5 bar runtom.
Haft dem sedan 2014, och är mycket nöjd, även med priset :)
 

junuau

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
19885
Medlemskap
2025
Tack för tips men det var inte säkringarna. Bredvid säkringarna sitter fyra relän det var det längs till höger även om det är ovanligt att denna typ av relän går sönder.
Tack för svar. har kollat bytt mätt säkringarna ström fram till säkringarna.
Husbils värkstad verkar okunniga. kanske någon lastbilsverkstad kan om man vet fabrikat.
 

ladmar

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Mjölby
Tack för tips men det var inte säkringarna. Bredvid säkringarna sitter fyra relän det var det längs till höger även om det är ovanligt att denna typ av relän går sönder.
VM i trådlyft!
Har lite samma problem med våra stolar på vår nyligen köpta 7850!
Var sitter dessa säkringar och reläer det talas om, hur kommer jag åt dom?

Tycker våra stolar mest bara fjädrar, knappen längst fram på utsidan av stolen gör ingen skillnad i läge. Knapparna för svankstöd (3 st olika) gör inget. Inget händer och hör ingen kompressor som går.
Kompressorn hittar jag bakom luckan från utsidan men har aldrig hört den göra något liv från sig.
Tacksam för svar :)
 
Toppen