• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp med huvudsäkring bodel kabe tm 810lb 2016

chiko

HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
25187
Medlemskap
2025
När jag förberedde för att installera litiumbatterier dog 12v systemet i bodelen. 50amp säkringen är he liksom de 6 säkringarna på ebl.

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Jag installerade Litiumbatteri till en TM780 -18. Elmodulen som sitter bak under sängen bak (i alla fall den bilen) var det ett elände att förstå hur allt var kopplat till den. Jag fick tag på ett elschema viaen Kabe-återförsäljare. All 12V i bodelen styrs av diverse elboxar som sitter gömda lite här och där. Dessa är anslutna till elmodulen som du kallar för EBL. Jag fick koppla om kablarna från elmodulen som i princip innebar en förbikoppling. Batteriet jag hade var ett med extern BMS. Bökigt var det...

Toppen