• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp med husbilsköp

Sv: Hjälp med husbilsköp

Som jag ser det finns det ett annat stort problem med Koalan. Den är gjord endast för 2 passagerare om jag inte läste fel.

Beskrivningen på hemsidan gör gällande att det finns sex sittplatser och åtta bäddplatser.

Om en er ute etter mange sengeplasser så er italiensk og spansk-bygde husbiler det som er løsningen, selv om endel av disse er tvilsomme med 3500 kg totalvekt og for lav lastvekt. Kan være vanskelig å finne nord for alpene. Har og sett et par franske.

. . . . "alkovbil med dubbla våningssängar bak"

Ska man tolka detta som totalt 4 bäddar där bak + 2 st i alkoven?? Jag har svårt att tro att det verkligen är fallet. Men 6 bäddar kan man få till med 2 st i alkoven, 2 st i våningssängarna där bak samt ytterligare 2 st när man bäddar om i dinetten.

Så har vi det i Dethleffs Advantage A 6981 - en perfekt familjebil med totalvikt 4000 kg och 6 st sittplatser med trepunktsbälten + allt övrigt nödvändigt.

Enligt min uppfattning överträffas den endast av Bürstners Argos 747 när det gäller att hitta en fungerande familjebil.
Hej,

Många många år senare väcker jag tråden :)

Hur var livet med en A 6981? Skulle du göra om köpet igen?

Vilka problem var ni tvungna att åtgärda genom åren?

Något speciellt man bör undersöka om man idag tittar på en 2007:a?

Tusen tack!

Tillbaka
Toppen