• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp med DEFA Larm

Bettan o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
662
Medlemskap
2024
Hej! Jag undrar vad det är för fel på mitt larm.
Den lilla lysdioden lyser konstant , spelar ingen roll om larmet är på eller av. Är det någon som vet vad jag ska göra.
MVH Bernt:confused:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp med DEFA Larm

Jag har DEFA på min bil och om larmet är av och jag öppnar dörren så blinkar dioden intensivt och jag skulle tippa på att någon larmkrets är öppen .
Ex . om du har en brytare i motorhuven att den ligger "öppen" så den (som brukligt) ligger i jord .

Har du även brytare på luckorna så kan även dom vara så att dom indikrera öppna även om den är stängd .

Du kan ju enkelt testa genom att öppna huven tryck in brytaren med fingret och larma och gör sedan samma sak med alla brytare du hittar .
 

Bettan o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
662
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp med DEFA Larm

Hej! Jag skulle bara medela hur det gick med larmet.
Ringde upp DEFA Supporten och fick tips om vad det kunde vara. Troligtvis var det kabeln till lysdioden som har kommit i kläm mot jord. Jag tackade för tipset for ut och kollade,
mycket riktigt så låg den i kläm. Jag själv hade gjort felet
när jag skulle skruva fast en jordkabel till nya backkameran.
Slutet gott allting gott!
Tack Kjellberg för tipset (ringa). MVH Bernt:p:p
 
Toppen