• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp med datorn

A

Anki

Guest
Vi har en Eee Pc 1000H. Jag förstår inte vad som hänt när jag ska använda bokstaven K så blir de 2 istället, så ärdet på flera bokstäver. Tacksam för hjälp

anki
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Hjälp med datorn

Jag tror att ni har engelsk i stället för svensk tangenbordslayout installerad.

//Roger
 
A

Anki

Guest
Sv: Hjälp med datorn

Tack Roger, men de har ju fungerat tidigare
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp med datorn

jag tror ni har kommit åt NumLock funktionen som gör den högra delen av tangentbordet numerisk
kolla om det finns en tangent som det står NumLock på, tryck på den och kolla om det hjälper

/Anders

Vi har en Eee Pc 1000H. Jag förstår inte vad som hänt när jag ska använda bokstaven K så blir de 2 istället, så ärdet på flera bokstäver. Tacksam för hjälp

anki
 
F

F.d. 7875

Guest
Sv: Hjälp med datorn

Håller med Anders, men förmodligen så är NumLK en funktionstangen och då behöver du samtidigt trycka på en annan tangent som troligen heter Fn
Lycka Till
 
A

Anki

Guest
Sv: Hjälp med datorn

Tack för hjälpen Anders och Sanna, nu fungerar de igen

anki o curt
 

RolfStig

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4121
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp med datorn

Vi har en Eee Pc 1000H. Jag förstår inte vad som hänt när jag ska använda bokstaven K så blir de 2 istället, så ärdet på flera bokstäver. Tacksam för hjälp

anki
Du har säkert tryckt ned knappen Num Lock. Tryck på den igen så blir det normalt.
 
Toppen