• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp med bloggen

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Sv: Hjälp med bloggen

Hej Christina & Åke,
jag gick in på yr.no och kollade vädret på Sicilien. Klippte ut bilden från skärmen som visas nedan. Är det något liknande som ni har tänkt er? Jobbar ni med dator eller platta (ännu enklare enl. tips från Knarrevik)... Ni har väl tänkt att skicka andra bilder också?

Sicilia.jpg

Ha en bra resa : )

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

vi jobbar med datorn, vi vill kunna lägga in bilder där vi befinner oss och visa vädret just där.

Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Vädret:
Hitta lämplig "vederleverantör", jag brukar använda yr.no. Klipp ut sidan och eventuellt "beskär" och spara på din dator/platta.

Skicka bilder till HBK:
Öppna tråd (egen eller andras), välj "svara" eller "citera" (om du vill ha den andres text kvar i din ruta). Nu väljer du det lilla gemet i raden ovanför där du skriver din egen text (tryck på den). Nu är det dags att bifoga din bildfil genom "Välj fil" och trycka på knappen "ladda upp".
Efter en stund ser du den uppladdade filen. Stäng "ladda upp" rutan på den röda knappen. Nu ställer du dig t.ex. efter din text och trycker återigen på det lilla gemet och väljer din fil i den lilla rutan som dyker upp. Har du laddat flera filer/bilder, då ser du dom alla och kan välja vilken som...

Så här gjorde jag:

hantera-lilla-gemet.jpg
Lycka till annars får du fråga igen!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om det är den ursprungliga bloggen xxx.blogspot.com:
  • Logga in
  • Utforma
  • Layout
  • Gadget
  • Lägg in htmlkod
  • Spara

image1-708528.PNG

Ta reda på htmlkod eller javascript för väderprognos och ort på någon vädersida.

image2-711042.PNG

Lägg in html-kod

image3-713967.PNG

Spara

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

Hej Knarrevik, tack för dina råd, men när jag har ordnat en kod och försöker klistra in får jag upp ogiltig webb adress.Det är vår gamla blogg:globettrotterna.blogspot.com

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vad händer om du klistrar in följande i gadget Javascript?

<script type="text/javascript" src="www.yr.no/sted/Italia/Sicilia/Agrigento/ekstern_boks_stripe.js">

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

Godmorgon Anders, tack för din hjälp, jag undrar bara vilken gadget jag skall klistra in den på, Jag hittar ingen där det står väder, men det finns en som heter egen.

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

Går det att ställa in på bloggen , när jag skrivit på denna vill jag att det kommer upp på Facebook ,att bloggen är uppdaterad, med hänvisning till bloggen

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

Fixat och klart. Du är otrolig Anders. Tack för att du delade med dig av din datakunskap Pozzallo är ett av målen i det stora som är Sicilien där vi kommer att åka runt
:mcride:

Toppen