• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp! Hockey-VM i fara!

• Startad av Startad av F.d. 53011
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 53011

Guest
Har gjort bort mig å det grövsta, bokade färja Göteborg-Kiel för en minisemester i norra Tyskland och upptäcker därefter att jag missar hela slutspelet i VM-hockeyn (alzheimer light, minst!). Vad jag har i utrustningsväg är en halvseg laptop och en Netgear USB-dongel för WiFi med förlängningskabel för att kunna lägga ut den på taket.
Jag kommer att vistas i kusttrakterna mellan Kiel/Lübeck och tänkte lösa det med ett kortvarigt abbonemang på TV4 Play Premium (99:-/mån) men nu kommer min fråga: Är det någon som känner till om det finns bra hotspots i dessa trakter som är tänkbara för ändamålet utan att bli ruinerad (blir väl några gig med flera hockeymatcher). Jag har med hjälp av "WiFi Finder" hittat 1 fri (Luises Sporthotel) och 6 betal i Heiligenhafen, är det någon som använt någon av dessa? Tror ni det funkar över huvud taget med mina enkla grejor? Hoppas på snabba svar/råd, reser på onsdag.

/Bengt

Sv: Hjälp! Hockey-VM i fara!

Hej
Är lite osäker men tror inte att TV4play har rättigheter att sända "utomlands"
Dvs till en utländsk ip adress
Med vänlig hälsning, ulf

Det börjar bli svårt att hitta öppna nätverk i Tyskland, de man hittar och tror att de är öppna visar sig ofta vara betal-nätverk.

Jag har hört påståenden att det är olagligt att inte kryptera sitt trådlösa nätverk i Tyskland - säkert någon som kan verifiera eller dementera....

Du kommer att få en skön minisemester utan störande hockey....

//Lasse

Med hjälp av Promobil Mobil Life+ hittar du de ställplatser som har WiFi. Jag låg i Lübeck förra natten med WiFi för 1,50 €/24 tim, inatt på Fehmarn lite dyrare.

Har kollat med TV4 och som du var inne på Ulf så är det endast en del program som får sändas utomlands och där ingår inte hockey-VM så Lasse, det får bli en störd minisemester utan skön ishockey! (hmmm, undrar om det finns sportbarer som sänder....)
Tack för svaren!
/Bengt

Sänder inte Tysk TV hockey VM på någon kanal (de verkar ju sända allt annat)?

//Stefan

Tack Stefan! Verkar ju ganska troligt och visar än en gång vikten av att inte trassla in sig i svårigheter i onödan utan tänka logiskt (får nog kolla upp det här med alzheimer). Håller tummarna!
/Bengt

Tillbaka
Toppen