• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp! Hockey-VM i fara!

F

F.d. 53011

Guest
Har gjort bort mig å det grövsta, bokade färja Göteborg-Kiel för en minisemester i norra Tyskland och upptäcker därefter att jag missar hela slutspelet i VM-hockeyn (alzheimer light, minst!). Vad jag har i utrustningsväg är en halvseg laptop och en Netgear USB-dongel för WiFi med förlängningskabel för att kunna lägga ut den på taket.
Jag kommer att vistas i kusttrakterna mellan Kiel/Lübeck och tänkte lösa det med ett kortvarigt abbonemang på TV4 Play Premium (99:-/mån) men nu kommer min fråga: Är det någon som känner till om det finns bra hotspots i dessa trakter som är tänkbara för ändamålet utan att bli ruinerad (blir väl några gig med flera hockeymatcher). Jag har med hjälp av "WiFi Finder" hittat 1 fri (Luises Sporthotel) och 6 betal i Heiligenhafen, är det någon som använt någon av dessa? Tror ni det funkar över huvud taget med mina enkla grejor? Hoppas på snabba svar/råd, reser på onsdag.

/Bengt

F

F.d. 4872

Guest
Sv: Hjälp! Hockey-VM i fara!

Hej
Är lite osäker men tror inte att TV4play har rättigheter att sända "utomlands"
Dvs till en utländsk ip adress
Med vänlig hälsning, ulf

F

F.d. 5110

Guest

Det börjar bli svårt att hitta öppna nätverk i Tyskland, de man hittar och tror att de är öppna visar sig ofta vara betal-nätverk.

Jag har hört påståenden att det är olagligt att inte kryptera sitt trådlösa nätverk i Tyskland - säkert någon som kan verifiera eller dementera....

Du kommer att få en skön minisemester utan störande hockey....

//Lasse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Med hjälp av Promobil Mobil Life+ hittar du de ställplatser som har WiFi. Jag låg i Lübeck förra natten med WiFi för 1,50 €/24 tim, inatt på Fehmarn lite dyrare.

F

F.d. 53011

Guest

Har kollat med TV4 och som du var inne på Ulf så är det endast en del program som får sändas utomlands och där ingår inte hockey-VM så Lasse, det får bli en störd minisemester utan skön ishockey! (hmmm, undrar om det finns sportbarer som sänder....)
Tack för svaren!
/Bengt

F

F.d. 4220

Guest

Sänder inte Tysk TV hockey VM på någon kanal (de verkar ju sända allt annat)?

//Stefan

F

F.d. 53011

Guest

Tack Stefan! Verkar ju ganska troligt och visar än en gång vikten av att inte trassla in sig i svårigheter i onödan utan tänka logiskt (får nog kolla upp det här med alzheimer). Håller tummarna!
/Bengt

Toppen