• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp, bara tyska kanaler på parabol

F

F.d. 26443

Guest
Har köpt en Pösel Avanti H i Tyskland mycket fin bil . Den är utrustad med en självsökande parabol antenn motordriven som endast tar in Tyska kanaler.
Någon som vet , eller kan hjälpa mig . Går det att programera om den så den söker svenska kanaler . Jag har inte en aning om vad som kan göras. Privatperson eller företag och jag betalar för mig..Vänligen Seved..
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp, bara tyska kanaler på parabol

Om du skriver hvilket fabrikat og model det et på parabolen så er det mulig du får løsningen her i tråden. Det kan være alt fra et menyvalg til ekstra boks, selv om en i det minste trenger et kort fra Canal Digital for å se svenske kanaler.
 
F

F.d. 26443

Guest
Sv: Hjälp, bara tyska kanaler på parabol

Bästa Knut tack för din hjälp. Jag skriver av kvittot. SaT-AnlageOyster 65 Digital Skew.Arbeitszeit Oyster Skew aufgebaut und angeschlossen.. Totalpris 30,000 sv kronor.Synd om jag inte kan använda den.
Hoppas att du kan hjälpa mig vänligen Sewed..
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp, bara tyska kanaler på parabol

Tyskarna kör på Astra. Du måste leta i menyn och ställa om till Thor annars fungerar det inte för CanalDigital eller Viasat.
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Hjälp, bara tyska kanaler på parabol

Och som redan sagts, man måste ha åtminstone ett depositionskort från Canal Digital eller Viasat OCH en mottagare som har en läsare för respektive kort. Eftersom man I Tyskland sällan har våra abonnemang eller kodning så är risken stor att det inte går med boxen I bilen att se annat än någon enstaka svensk skräpkanal som kör okodat. Kortet är det lilla problemet (de viktigaste kanalerna mot en rimlig engångsavgift + låg årskostnad), men mottagaren ett större. Kanske kommer det mer tips här, annars kolla med en större butik som säljer paraboler och mottagare.

Å andra sidan, att se en western med Clintan som utan läppsynk säger "hände hoch" och lördagsunderhållning med umpabumpa och för oss okända artister har sin charm det med. Väderprognosen och nyheterna är ju snarlika....
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp, bara tyska kanaler på parabol

Jeg har kjørt med Oyster Digital i forskjellige versjoner siden 2002, har hele tiden benyttet Canal Digital ved hjelp av en Conax CA modul i Oyster din egen tuner og kanallister lastet ned fra Ten-Haaft.

Om en trenger en oppdatering, då er det litt forskjell avhengig av årgang tuner.
 
Toppen