• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp att hitta navkåpa.

kullen

HBK Medlem
Inlägg
367
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Om nu något företag vet att fälgmodellen utgått, bör de ju ha information om fabrikat/modell/artikelnummer.

Om du kan få den informationen från dem, kanske du på någon sajt (t.ex. tyska e-bay) kan hitta en begagnad navkåpa.

Pålle
Fälgen heter Avanti Bormeo något artikelnummer har jag inte.
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
367
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Om nu något företag vet att fälgmodellen utgått, bör de ju ha information om fabrikat/modell/artikelnummer.

Om du kan få den informationen från dem, kanske du på någon sajt (t.ex. tyska e-bay) kan hitta en begagnad navkåpa.

Pålle
Pålle vet du om snubben som hade hela trädgården full av upphittade navkapslar lite norr om Läby efter gamla E 4:an finns kvar.
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
367
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Prova att göra en efterlysning på Facebook. Du kanske får köpa en hel fälg men det kan vara bra de me....
Jag är inte med på Facebook, men jag får kanske anlita något barn eller barn-barn till sådana aktiviteter, eller jag får hoppas att firman som orsakade, enligt min mening, att jag tappade fälgkåpan kanske gör sådan efterlysning.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Kanske detta kan vara till någon hjälp: Fast Mek
Fälgen på tredje plats från topp vekar ju vara rätt kåpa på i alla fall.
Verkar vara någon sorts lagerrensning. Kan kanske funka, bulmönster 139 borde vara 139.7 och passar Dodge. De lösa Avanti kåpor som finns men inte passar ligger på runt och över 300:- i pris i alla fall. Kanske prutbart för en udda fälg ;).

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

kullen

HBK Medlem
Inlägg
367
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Fast Mek som företag finns inte längre dessutom låg det inte i Ludvika det är Fastmec AB som ligger där.
Men vid samtalet med Fast Mek så kom han på en idé om att använda en 3D-printer, kanske beroende på att han höll på med reklam nu istället för att kränga fälgar på nätet och han ”råkade” ha en 3D skrivare.
Jag undrar om det är någon som känner till något sådant företag i Stockholms området eller ännu bättre i Tullinge området.
Är det någon som har erfarenhet av 3D-printing och vad tror ni skulle det funka.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej igen, jag har en del bekanta som håller på som hobby och troligen går det mesta att göra även om det blir svårare med en formad baksida också. Problemet är väl också att programmera böljande former, men räcker troligen med att göra program för en femtedel av "tårtan" och sedan kopiera. En 3D skanner skulle kanske klara ett kopiaprogram snabbare.
Vet för lite för bedömning men det går säkert, kanske mycket arbete/kostnad för behovet av bara en kåpa.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen