• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips HJÄLP KAN NÅGON LÖSA PROBLEMET Vattenproblem i KabeTravel Master ET 2006

liz76

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
44289
Medlemskap
2025
När man sätter på någon kran så rinner det ut vatten på backen längst bak på hö sida.
Om man häller i vatten i diskhon utan att röra kranen,rinner det ner i gråvattentanken.
Vad göra?

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Du har väl en kran för att tömma varmvattensystemet på vatten, nu vet jag ju inte var pannan sitter på din bil men sitter den i närheten så är det nog den som inte är stängd. Får du upp vatten i kranarna?

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Lägg ut något på backen så du kan titta in och upp under bilen där vattnet kommer ut...... Om det finns ett litet rör eller en slangstump där vattnet kommer så är nog allt ok. det är då "bara" att stänga något som är till för tömning av vattensystemet. Antingen som öppnas och stängs helt för hand eller något som av säkerhet har öppnat sig själv och måste återställas.
Ofta så sitter saken som skall stängas rakt innanför där det kommer vatten, men tyvärr inte inte alltid just där.
Använd länkarna du fått med instruktioner så löser det sig säkert.

M.v.h. JANKRO.

Toppen