• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HJÄLP! Belysnings problem J5 PANIK!

Örebropiloten1

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kumla
HBK-Nr
12158
Medlemskap
2022
Chassiefabrikat: Peugeot
Chassiemodell: J5
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,0 bensin
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Pilote
Husbilsmodell: Pilote 450R
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Elsystem
Hej alla duktiga ägare som åkare och semesterfirare!

Sitter lite i klister då jag behöver hjälp med min bil el, fick i sommras problem med överhettade knappsatsen för belysningen, det har morrats en del då jag varit och besiktat husbilen varje år för att det inte har gått att ha enbart halvljuset på, det har hela tiden varit sammankopplat med parkeringsljuset.
Skulle även själv vilja att det gick och bara ha parkeringsljus tillsammans med positionsljuset tänt, detta är i mina ögon så det har varit ursprungsvis i bilen.
Förra ägaren har tydligen byglat en kabel mellan parkeringsljus och halvljus( bruna kablar) bakom knappsatsen.
Detta uppdagades då jag demonterat knapparna för att sätta dit dom nyinförskaffade på skroten.
Väldigt tacksam för lite hjälp då våren kommer springande och tid för besiktingen hägrar.

Om det finns någon vänlig själ med ett lite eldiagram eller ren erfarenhet av modellen så får ni gärna höra av er.

Kan väl tillägga att som bil intresserad och skruv kunnig så går jag bet i detta.
lite lättare att byta växel drev och bygga annat bra än att leta bland kabelhärvor i olika fina färgkombinationer.

kan maila bilder om någon önskar, annars så får ni gärna höra av er per mobil.

Mats Berg // Örebropiloten1:wideeyed:
 
Toppen