Sv: Hittar ingen motor till vindrutetorkaren.
Ja det är lite underligt nuförtiden. Ju lättare det blir att hitta reservdelar till bilar på internet, ju svårare verkar det bli för verkstäder att hitta delar fast det bara borde ta några minuter framför datorn.
Problemet är troligen att de flesta udda verkstäder har någon av våra eftermarknadsleverantörer som reservdelsbutik, och meddelar dom verkstan att det inte finns någon del, så finns den inte, och ingen orkar leta utanför sina egna hyllor verkar det som.
Jag vet inte hur många gånger de senaste åren jag har hört husbilsintresserade personer säga att när de frågat "sin" verkstad om det blir problem att köpa en husbil av första generationen (till -94) så brukar verkstadens inrådan bli.
Nej, nej, till de där gamla bilarna finns det inga delar alls längre att få tag på. Så köp en nyare om du skall slippa problem.
Jag för min del vet inte någon del som inte lätt går att få tag i, och väldigt billigt dessutom, på internetbutiker.
Om verkstaden konstaterade att det var fel motor i bilen. Kan det vara så som påpekats ovan. Kollade de på en Fiat reservdel till en -08 och konstaterade att motorn inte stämde. I så fall är det väl troligt att Dethleff har plockat dit en annan motor (kanske starkare) i de helintegrerade, och den som sitter där är den rätta även om den inte stämmer med Fiat.
(Det är ju inte säkert att en så ny motor är trasig bara för att den inte fungerar

Undrar om de tittat inne i den.
Ring till Tumbo reservdelar och fråga.
Tumbo Husvagnar & Husbilar > Reservdelar
M.v.h. JANKRO.