• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hinner vi göra något åt CO2 i atmosfären?

Heekulainen

FD HBK Medlem
Inlägg
205
Kommun
Linköping
HBK-Nr
27844
Medlemskap
2023
Jaha, så de som inte tror på klimatbluffen ska nu "brunsmetas" som högerextremister.
Ovärdigt argument, men är man desperat så är man.
:msn_angry::msn_angry:

Men nu står det ju inte alls så i det inlägget från knarrevik som du citerade.
Vari ligger desperationen? Att man ska betala ur egen ficka för att vi inte ska ösa mer skit i naturen?

För övrigt borde det väl inte alls vara någon nyhet att de politiska strömningar och partier som driver politik stick i stäv med klimatpositiva förslag alltid står i och till höger om den socialkonservativa borgerligheten?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Herre jesse vilket svammel. Om man skall vara med i debatten kanske det vore bättre att hålla sig till realiteter i stället för att svänga sig med en massa uttryck & knepiga ord som skall ge intryck av att man är högt skolad & insatt. Att hålla sig på jorden vore nog mer passande.
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Ja du PeterK ! Det finns två alternativ, antingen stänger "trådskaparen" tråden eller så ger man tusan i att läsa det som irriterar, men det ska också sägas att åtminstone min nyfikenhet gör att man läser men intresset börjar tryta
Hasse
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Ja du PeterK ! Det finns två alternativ, antingen stänger "trådskaparen" tråden eller så ger man tusan i att läsa det som irriterar, men det ska också sägas att åtminstone min nyfikenhet gör att man läser men intresset börjar tryta
Hasse
Får man också tipsa om att det går att ignorera tråd. Fast det var kanske ett knepigt ord, hur som helst betyder det bortse från, strunta i, förbigå.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Ja du PeterK ! Det finns två alternativ, antingen stänger "trådskaparen" tråden eller så ger man tusan i att läsa det som irriterar, men det ska också sägas att åtminstone min nyfikenhet gör att man läser men intresset börjar tryta
Hasse

Nje, det finns tre alternativ eftersom webbarna kan stänga tråden också.
Jag tycker egentligen inte alls om att trådar stängs för det är Nordkorea fasoner för mig, men jag kan tycka att man saknar några skruvar i planeten som startar dessa trådar i en klubb som denna, som inte har något annat syfte än att skapa osämja.
 

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2024
Är det ett problem med höjda skatter om de nu går till att rädda världen?
Det finns faktiskt folk som är tvungna att använda fossildrivna fordon. Är det skatter som skall rädda världen, ja då är vi något av egoister ifall vi tror detta. Då detta inte drabbar de som gott om kapital, eller är dom så medvetna att bara man klimatkompensera så räddar man sitt samvete och världen.
 

tor-ake

HBK Intresserad
Inlägg
226
Kommun
Österåker
Hej, vill bara flika in att jag följer denna tråd och det finns en hel del nyttig information här som belyser många olika aspekter. Visst är det mycket brus och svammel men det är många här som har både kloka åsikter och andra som har kloka invändningar mot desamma.

Jag har lärt mig en hel del av att läsa tråden, kör på så länge ni orkar! :)
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Jag tänker inte stänga tråden för ämnet är högaktuellt och berör oss alla och på alla plan dessutom, inte bara HB-åkande. Skulle uppskatta om man visade lite respekt till varandra för vi sitter ju i samma båt, är vuxna och ska stötta varandra i en hobby som är vår gemensamma nämnare...

Fakta:
Visst är vi oroliga för vad som händer med miljön (plaster, gifter, art-död, m.m.), bränslepriser (gula västar-"revolution" i Frankrike), arv vi lämnar till våra barn och barnbarn, osv... Var och en får tro på "sitt", så är det bara, det viktiga är att vara sams och tillsammans försöka lösa problem, inte skapa nya.

Trådens syfte är att informera varandra om nya rön beträffande CO2 & växthusgaser och vilka beslut som fattas "högre upp", vilket vi får fina oss i antingen vi gillar det eller inte.

/ranko
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Kom du fram i ljuset och läs:
Din skatt 2019 - Ekonomifakta
Så blir skatten för äldre 2019 - Ekonomifakta

Och du och en del till tror tydligen att skatten ökar. Håhåjaja

Typiskt vilseledande text vad gäller skatten för äldre, visst har skatten sänkts men det utelämnas helt att kapitalskatten som direkt påverkar pensionskapitalet är höjd med nästan det fyrdubbla vilket på sikt ger en lägre pension än före sänkningen, lägger man där till kraftiga energiskattehöjningar Tv-skatt som om det rör sig om ett par betalas i dubbel upplaga, så nej skatterna har inte sänkts, de har i praktiken höjts.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Typiskt vilseledande text vad gäller skatten för äldre, visst har skatten sänkts men det utelämnas helt att kapitalskatten som direkt påverkar pensionskapitalet är höjd med nästan det fyrdubbla vilket på sikt ger en lägre pension än före sänkningen, lägger man där till kraftiga energiskattehöjningar Tv-skatt som om det rör sig om ett par betalas i dubbel upplaga, så nej skatterna har inte sänkts, de har i praktiken höjts.
Ja det är ju en sån där vänsterradikal organisation som försöker förleda ärliga svenskar, så här beskriver dom sig själva på hemsidan:
Ekonomifakta.se är en källa till information och kunskap om Sveriges ekonomi. Näringslivets Ekonomifakta, förkortat Ekonomifakta, är en del av Svenskt Näringsliv och ska inspirera till samtal kring Sveriges utmaningar och möjligheter. Svenskt Näringsliv är en arbetsgivarorganisation.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Om vi håller oss till elbilsrevolutionen kan vi konstatera att vi får ett betydligt bättre fordon med mindre service och billigare drift men det förutsätter att vi kan använda dem i en framtid. Framtiden för kommande generationer grundar sig i mindre utsläpp, partiklar och kväveföreningar som skadar människan direkt och koldioxidutsläpp som skadar människan på sikt genom en global uppvärmning.
Vad ör viktigast?
Klimatförnekarna får ursäkta men den seriösa forskningen är enig.
 
Toppen