• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hey Tell - röstmeddelande som ersätter sms

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Hey Tell - röstmeddelande som ersätter sms

Hey Tell har ingen begränsning på avstånd, man ser på kartan var motparten befinner sig och kontakten sker på liknande sätt som på en komradio.
Alltså ingen avgift som med röstsamtal eller SMS.

Eftersom den funkar på fler plattformar är den ett komplement till Hitta vänner på iPhone/iPad.

Faktiskt är Hey Tell bra. Man inte bara ser på kartan utan man kan upprepa meddelandet om man inte hörde riktigt.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hej
Har laddat ner Heytell på min och fruns iPhone men får det bara att fungera när vi båda är inkopplade på wi-fi. Vad gör vi för fel? Gissar att det är någon inställning som är fel eller att vår operatör inte stödjer användandet av denna app. Vi har Telia.

Hoppas få hjälp!

Kjell

Svårt att säga vad det beror på men prova lägre säkerhetsnivå.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Därmed var sms:andet vid rattens tid förbi ;)
Tack Anders för dina tips!

En variant ifall man inte vill/kan/orkar knappa in text i vanliga sms, är att välja tangentbord i mobilen där mikrofonsymbolen finns med, se bild.

Tryck och tala in ditt sms, funkar över förväntan för mej :)

Bilagor

• Screenshot_2015-11-13-14-31-06.png
    Screenshot_2015-11-13-14-31-06.png
    89 KB · Visningar: 1

Kjell1351

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2025

Har valt säkerhetsnivå "låg" i Heytell men det fungerar inte ändå. Har du fler tips?

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Jag tror det beror på att Telia NATar sitt nät numera. Ring kundtjänst och säg att ni vill ha skarpa IPnummer på abonnemangen, det kostar inget extra.
Det finns appar för att se sitt IPnummer, jag kommer dock inte ihåg vad de heter.
Man kan surfa till What's My IP Address? - Obsolete Browser Page eller whatsmyipaddress.com
Börjar ditt IPnummer på 10. är det NATat.

Edit: https://itunes.apple.com/se/app/find-my-ip-free/id741990073?mt=8
Tyvärr drabbas man av en massa reklam med ovanstående app, använder man den bara sporadiskt gör det kanske inte så mycket. Har någon något annat förslag mottages det tacksamt.

Edit2: Denna kostar 10 kr, men funkar bra: https://itunes.apple.com/se/app/my-ip-details/id641173857?mt=8

Senast ändrad:

Kjell1351

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2025

Det löste sig genom att jag "startade om" telefonen.
Tack för all hjälp.

Kjell

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Det trodde jag du hade testat :)
Mitt förslag är mera till för de appar där man inte loggar in mot en server först, feltänk av mej.

Kjell1351

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2025

Det är ju inte alltid som man gör det enkla och självklara först. Men förhoppningsvis så lär jag mig av misstagen.:spinny:

Kjell

Toppen