• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hemma

Linnéa & Eide

HBK Medlem
Inlägg
222
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
275
Medlemskap
2024
Nu är jag utskriven från sjukhuset och det känns så härligt. Hemma är bäst och nu är jag ändå såpass stark att jag kan utföra lite hushållssysslor, vilket är hälsosamt för då rör jag på mej. Jag har rullstol och amantistöd att förflytta mej med inne och vid diskbänken stöttar jag mej med höften så att båda händerna blir fria att använda. Det är förstås ovant och det tar mycket längre tid vad jag än vill göra, men det måste jag vänja mej vid, jag har inget val. Det viktigaste är att träna så att armarna är starka. Sådan är min situation nu.

Det är så vackert ute med den vita snön och vi får nog en vit jul.
God Jul!

Linnéa

:cat: Katten verkar vara glad åt att jag är hemma.
 

Ami

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2024
Sv: Hemma

Underbart att du är hemma igen, Linnéa, det är nog inte bara katten som är glad åt det! Tror att jag förstår hur du känner dig, när du kan klara dina vanliga sysslor, låt det ta all den tid det tar, bara känslan att "jag kan". Håller själv på att lära mig att gå igen, vi får se vem som kommer först, lille barnbarnet Max 9 månader eller mormor. Ha en riktigt fin jul och tänk, nu ses vi snart ute igen, det går fort!

Kramar till dig och Eide från Ami & Bobo
 
Senast ändrad:
H

hianders

Guest
Sv: Hemma

Helt fantastiskt Linnéa!!! Välkommen hem så mycket! Självklart är katten och förståss Eide jätteglada att du är hemma - vilken julklapp!! Som sagt av de andra i tråden - låt det ta den tid det tar, du får ju annat att tänka på med praktiska bestyren hemma än att "slå-ihjäl-tiden" på sjukhuset. Du har ju ändå nära dit om du skulle behöva hälsa på dem.

Ami! Vi kanske skall starta en vadslagning vem som går först - Max eller mormor?!!!

Kramar till er alla!

fru hianders/Inger
 

Ami

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2024
Sv: Hemma

Sätter en tia på mormor, hon är jäkligt envis!!!!

En som vet av egen erfarenhet och 40 års äktenskap = Bobo
 
F

F.d. 50042

Guest
Sv: Hemma

Välkommen hem Linnéa! Underbart att höra att Du klarar Dig så bra, men efter vad jag hört så är Du en "krutgumma" som inte ger sig i första taget. Det dröjer väl inte så länge innan Du är ute i husbilen. Det är väl i så fall snön som lägger hinder i vägen!

Kära hälsningar från

Marianne & Bosse

Samt en riktigt God Jul och ett gott nytt (husbils) År!
 

Arne o Elvy

FD HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3076
Medlemskap
2023
Sv: Hemma

Hej på er!

Oj vad glada vi blir då du kommit hem. HEMMA ÄR TROTS ALLT BÄST. Ha det nu så gott och ha EN GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR och lycka till med din träning.
Kramar
Elvy o Arne
 
Toppen