• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Hemma" ac i husbilen

F

F.d. 53897

Guest
Hej
Går det att använda en AC som säljs för hemmabruk i husbilen, skulle vara smidigt då en eftermonterad ac kostar 20-30.000:- samtidigt går den även att använda i hemmet.

Retro P360010 - ONOFF

ac.jpg
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: "Hemma" ac i husbilen

Det går lysande, har själv en som är med i husbilen ibland. Har alkovbil så jag ställer den fram mellan stolarna och leder ut varmluften i sidorutan.

Lycka till Torbjörn
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: "Hemma" ac i husbilen

Jopp det går utmärkt om du har plats med den , en del har ställt den i garaget och gjort hål in i kupen för utblåset .

Har du möjlighet att dra ut vakueringsslangen för kondensvattnet så slipper du även tömma behållaren , hoppas ingen tar detta vattendroppande för gråvattentömmning ;) :) ..
 
F

F.d. 53897

Guest
Sv: "Hemma" ac i husbilen

Tackar för snabba svar, har hitta några ac på blocket, kan vara bra att ha om vi ska åka ner i europa nästa vecka, har även köpt ett nytt elverk, kippor 2000, borde orka att driva en mindre ac
 
Toppen