• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Helhetslösning Tv, bredband, mobil EJ Telenor!

Kent & Marita

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västra Frölunda
HBK-Nr
8619
Medlemskap
2024
Vi har haft en helhetslösning via Telenor med Bredband, TV och mobil. Vi har router i husbilen och streamat via Telenor stream och haft deras bredband och TV i huset. Deras kundbemötande lämnar mycket övrigt att önska så vi söker alternativ. Helst en helhetslösning men tacksam för tips. Ska funka utomlands.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Jag har haft Telenor i sex år nu och är nöjd bytt tele2 för tre år sedan men dom hade bara 30 ggb utomlands märkte det i Portugal lyckades byta tillbaka till Telenor dom skickade nytt kort till Portugal pratade nog en timme med support var mycket nöjd
On nu någon inte vill vara kund hos Telenor varför rekomendera dem?
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
273
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Har Tele2 mobilabonnemang med extraskort (gratis till routern i husbilen) Kan surfa för 50 gb, i Sverige och EU.
Har extratjänster tele 2 play där jag kan titta på Tv i Hela EU utan att det drar gb. Dvs streamingen drar ingen gb av de 50 som ingår. Prisvärt och funkar bra. Har det naturligtvis hemma och ii telefonen också.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Hej, har Telia med en helhetslösning. 2 mobiler, fast mobilt bredband, TV via Telia, extra surfkort till routern i HB,n.
Kan väl säga att det är nog inte det billigaste alternativet men förmodligen det bästa med hänsyn till support och kvalitet på det Telia levererar.
Har provat andra också under kortare perioder men funkar inte så vi blir nöjda.
Ha de gott!!
 

Kent & Marita

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västra Frölunda
HBK-Nr
8619
Medlemskap
2024
Ja det är otroligt vad det finns olika uppfattningar om olika bolags service och support. Det är väl precis som när det gäller däck/batterier/olja och precis allt annat som går att köpa, det finns lika många åsikter som det finns människor.
Säkert är det så! Min negativa upplevelse av Telenor är ju min och av det skälet så....
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Säkert är det så! Min negativa upplevelse av Telenor är ju min och av det skälet så....
Det är därför man måste sålla bland inläggen här på forumet. Jag tycker som ni att det ska vara som jag vill och jag har mina egna krav och tycke på de som ska göra affärer med mig, och inte som andra vill. Men att få lite inputt då och då är bra.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.134
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Med tanke på detta så måste jag ju lägga till att för ugf 3 timmar sedan så ringde Tele2 upp oss och ville sänka vår månadskostnad med ca 200 om vi tog ett större TV-paket, sedan så bjöd de på abonnemanget, 99/mån för vårt extra datakort :)
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.134
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Säkert är det så! Min negativa upplevelse av Telenor är ju min och av det skälet så....
Ja så är det säkert, jag har samma uppfattning om ett företag som börjar på Tr och slutar på e. Skulle hellre föda upp brevdruvor och kommunicera genom dessa djur än ge en enda krona till ovanstående företag.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Min erfarenhet är att helhetslösningar är ett sätt att låsa in kunden, jag använder tre olika leverantörer för min tjänster,kundtjänst har jag inte haft kontakt med dom senaste 5 åren, så för min del spelar detta ingen roll.
Välj dom bästa leverantörerna för dom tjänster ni behöver och inte nödvändigtvis samma för alla.
 

Kentx

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
25460
Medlemskap
2024
Har Tele2 mobilabonnemang med extraskort (gratis till routern i husbilen) Kan surfa för 50 gb, i Sverige och EU.
Har extratjänster tele 2 play där jag kan titta på Tv i Hela EU utan att det drar gb. Dvs streamingen drar ingen gb av de 50 som ingår. Prisvärt och funkar bra. Har det naturligtvis hemma och ii telefonen också.
Jag har som du. Fungerar perfekt. Ett aber däremot är att efter 2 månader i Spanien fick jag SMS om att fortsätter jag surfa som då, hade jag 8 veckor kvar, sedan skulle det kosta 35 kr / GB. Dom har en klausul (Som dom inte upplyser om.) Surfar du i utlandet mer än du surfat hemma, får du en tidsbegränsning. Köpte ett spanskt Orange kontantkort. 20€ / 100 GB. Fungerar fantastiskt bra. Fyller på via telefonen. Tele 2 säger jag upp direkt vid hemkomst.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.775
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Min erfarenhet är att helhetslösningar är ett sätt att låsa in kunden, jag använder tre olika leverantörer för min tjänster,kundtjänst har jag inte haft kontakt med dom senaste 5 åren, så för min del spelar detta ingen roll.
Välj dom bästa leverantörerna för dom tjänster ni behöver och inte nödvändigtvis samma för alla.
Så gör jag också. Har Bredband 2 fiber, Allente TV och mobilleverantören börjar på Tr och slutar på e. Kan inte specificera närmre för då får jag på skallen av Blaser 338! :cool:
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Det jag har lärt mig, är att teckna abonnemanget direkt med telefonoperatören.
Tecknar man via abbonemangs återförsäljarna, kan vad som helst hända.
Detta då de troligtvis har provision.

Krister
Har Fibio på telefonen och ett extra kort. En dam ringde och skulle erbjuda ett bra avtal men hade nog inte så bra koll för när hon räknat färdigt kom erbjudandet om 20 Gb mindre än det jag har och ca 50 SEK dyrare!

Jag tog inte det. :oops:
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Tele 2 fungerar utmärkt utomlands men mycket sämre i Sverige
Vi tecknade Tele2 via Hbk för ca 4 år sedan.
Fungerade bra i Sverige.
Men för oss var det utomlands problemet var. Redan första månaden utomlands fick vi varningar om överanvändning innan vi använt vår surfpott.
Detta för att vi inte använde hela potten hemma i Sverige varje månad.
Ringde man kundtjänst på Tele2 så var det inget problem att använda hela potten.
Men några dagar senare kom ny varning.
Så vi gav upp. Och gick tillbaka till vår gamla teleoperatör som är den som fungerat bäst för oss då vi reser mycket. Även om det funnits stora problem där vid ett tillfälle, som var orsakad av en återförsäljare. Telefonbolaget ställde senare detta tillrätta.

Möjligheten finns ju nu att köpa surf i det landet man besöker.
Om man nu inte bara gör ett kortare besök.
Krister
 

Isdahl

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27275
Medlemskap
2024
Hade Tele 2 i tio år. Ti l l de. 4 januari, då jag utan fövarning fick beskedet om att jag surfat för mkt utomlands. Kul mitt i vintersemestern i Spanien...Skulle kosta 2200 i månaden om jag fortsatte surf 50 gb per månad. Talade om f ör kubdtjänst att jag skulle säga upp avtalet bums. "Å då förlorar nii 5000 kr på årsbasis" Köpte digi mobil. 50 gb till surfplattan för 15€. Funkar per perektTänker pr ö va hos ARN om de har rätt. M a n har 16 vecko EUsurf per Kalenderår. Eller?
Isdahl med husbilen
 
Toppen