• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hejsan

F

F.d. 53825

Guest
Jag blir inte riktigt klok på hur man har nytta av denna sida... jag har letat lite bland bilder och så.
Vi, jag och min man har köpt vår första husbil som vi hämtar nu på fredag. Det ska bli underbart roligt. Vi ska köra vår första "runda" till påsk.
Är det någon som har några tips på något "guldställe" i skåne? Det är ju inte så många dagar i påsk och vi kör från Hesingborg.

Tack på förhand!/Anette
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Hejsan

Sväng ner till Kåseberga och lägg er nere vid hamnen!,har ni tur så är rökeriet (rökerierna) öppet.Vi var där förra året innan alla andra skall dit senare på säsongen och det är ljuvligt!!! Gå en runda nere på stranden och låt alla bekymmer blåsa bort och när ni är i jämnhöjd med Ales Stenar så klättra upp längs branten på "stigen" sätt er sedan vid branten och bara njut och pusta ut.Glömm inte att köpa en strömmingsburgare, jag brukar klämma så många jag hinner innan vi åker vidare!!!
Bättre går inte att ha det,senare på säsongen kommer du inte ner med husbil, det står parkeringsvakter uppe vid innfarten.
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Hejsan

Så lite så!!!Det är denna nyttan du har med HusbilsKlubben BLA.!:)
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Hejsan

så du har också fått smak på sillaburgarna i Kåseberga? det är en av mina favoriter och jag brukar faktiskt försöka laga till dom hemma på sommaren då o då
fast så gott som i Kåseberga smakar dom inte
kanske skulle vi bestämma en helg o träffas där på vårkanten?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Hejsan

Det där med att träffas och äta sillaburgare eller nåt annat i Kåseberga låter trevligt. Vilken helg kan tänkas?
:D
 

Homecar

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Olofström
HBK-Nr
225
Medlemskap
2024
Sv: Hejsan

Hej och välkomna till Husbilssällskapet.

Ett bra ställe i Skåne är Åhus.I gästhamnen finns det en ganska stor parkering direkt i anslutning till hamnpromenaden med ett flertal hamnrestauranger.Bara 200 meter från centrum och huvudgatan.
Latrintömning dusch och toalett finns i gästhamnen ca 50 meter bort.
Det kostade 100 kr natten i somras.Turistbyråpersonalen kommer och kassera in avgiften.

Eller. Höganäs gästhamnen Stor parkering.Tillgång till toalett och dush.Kostade 50 kr natten i somras som en farbror kasserar in på eftermiddagen-kvällen.Cyklar runt.
När ni besöker gästhamnar passa på att ta gästhamnskatalogen.Delas ut gratis i hamnbyråerna.Där får man värdefulla tips om möjliga övernattningsställen.

Tevliga stunder önskar Homecar medlem 225
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Hejsan

Ja det vore inte dumt,för en Kåseberga burgare kör jag gärna några mil!(tror att det var Gravlaxsås emellan!)Förra året var vi där i början på Maj, kommer du senare blir det svårare att ligga nere i hamnen.Vi kan ju oxå kolla med han från Ö-ljunga.....han behöver komma ut lite, om inte annat så behöver han köra in sin nya bil:eek:

Om fler blir intresserade får vi väll diskutera ett datum.
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Hejsan

mina egna sillaburgare gör jag så här
extra stora hamburgerbröd
på den undre delen breder jag ut ett lager gravlaxsås och ovanpå denna skivad gul lök
ovanpå löken lägger jag två välstekta, panerade, sillfileér
ovanpå den stekta sillen hamnar ett lager riven morot och innan locket läggs på lite riven pepparrot ovanpå den rivna moroten

avnjutes med en kall dryck (öl är bäst)
det finns mycket som är godare än detta men inget som smakar så bra i förhållande till hur lättlagat (och billigt) det är och kombinationerna med gravlaxsås, lök, pepparrot o morötter än en höjdare, nyttigt också för den delen

jag lärde mina barn äta stekt sill på detta sätt när dom var små, det blev en genast en favorit och fungerar fortfarande som lockbete för att få dom att hälsa på hemma hos mig :eek:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Hejsan

F-n, klockan är 22.05 och man ska precis lägga sig. Nu vart man ju hungrig också!!
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Hejsan

Hymer Anders.....du får gärna lägga in "din" sillaburgare under recept i fiskeforumet så alla fiske-gubbar o fiske- gummor får chansen o njuta, väl värd o läggas in där.....;)



Mvh
 

Leif-143

FD HBK Medlem
Inlägg
426
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021
Sv: Hejsan

jag blev inte så förtjust i åhus i somras.
jag betalar gärna för ställplats om man får något tillbaka...

det kom en kille och ville ha en hundring och sa att man fick tillgång till deras servicebyggnad.
bra, tänkte jag det kan det ju vara värt. så jag betala och fick koden till huset.

när man gick dit o öppna var det första man fick se, en hel rad myntautomater...

så frågan är... vad fick man för hundringen? 6m2 asfalt, som andra vanliga bilar
hade gratis..
 
Toppen