• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

F

F.d. 11097

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Hej Cummin!

Ja det är den bilden som stod i Västerås till salu! Jag köpte den maj 2009! Vi har åkt ca 500mil med den. är nöjda med bilen, men som du själv sa så e det lite för lite lastutrymmen!
Är nu på väg att eventuellt sälja bilen. Har en Carthago mega Liner på gång. men vi får se om det blir affär på den.

Mikkis
Hej

Det går att lasta i alla våra fickor och får lasta 1100kg och det är svårt att hitta någon med den lastkapaciteten.Lycka till om det blir något köp
cummin
 
M

mikkis

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

hej
Vi har idag köpt ny bil ! det blev en Carthago Mega Liner.
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Grattis till nya bilen. Ni kommer säkert att bli jättenöjda.
 
M

mikkis

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Hej
Tack KuMaNi.. detta med byte av husbil ingår i steget att flytta ut i husbilen som du redan vet.
Vi håller även på att sälja vårt hem... nästan allt här hemma har vi gjort oss av med. Sparar lite nödvändiga saker. Vi har hittat billig förvaring för möbler och lite kartonger för 460 :- i månaden här i gbg! Då står allt inom lås och bom samt kamera övervakat och i värme.

Mikkis
 
F

F.d. 11097

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Hej
Tack KuMaNi.. detta med byte av husbil ingår i steget att flytta ut i husbilen som du redan vet.
Vi håller även på att sälja vårt hem... nästan allt här hemma har vi gjort oss av med. Sparar lite nödvändiga saker. Vi har hittat billig förvaring för möbler och lite kartonger för 460 :- i månaden här i gbg! Då står allt inom lås och bom samt kamera övervakat och i värme.

Mikkis
Hej
Grattis till nya husbilen.Vi sålde vårat hus i sommras och flytta ut i husbilen. Det är det roligaste vi gjort
cummin med fru
 
F

F.d. 9596

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

:mh2: hej, vi har en Dodge Executive -77. Titta på min sida.
Vi har tänkt ett träff i augusti.

MVH. Åse
 
F

F.d. 9596

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

:yes: Hej, vi kjörer också en Dodge, men det är en executive,-77.
Underbar bil, vi är så nöjd med den.


MVH. aasepo
 

bussen

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
4680
Medlemskap
2024
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

hallå en till här europremier 1991 cummins 280 hk allison låda 41 fot kanon med det mesta man kan önska sig bussen...
 

Storpontus

FD HBK Medlem
Inlägg
1.062
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Vet inte om det räknas men bygger en campingbil på en Chevy Cut-away G-30 ambulansskåp.

Gick som ambulans i Malmö (station Hyllie) mellan 1992 och 1998.

350 TBI 190Hk och 4L80e 4vx låda 1,8 L/mil när jag körde upp den från Malmö till STHLM helt oservad och med ca 120Km/h natten lång.

Skall bli spännande o se vad den drar nu med storservice gjord och ny tempgivare samt syresond. (när jag bytte syresonden så tänds inte "service engine soon" lampan längre så troligen var den inte okej tidigare).

Jag kommer nog inte köra så många mil per år, kanske 3-400 mil o då känns inte soppatörsten som något större problem. Däremot räknar jag med att kunna njuta av en dragvikt på 2950kg och en bekväm bil med automat, AC och crusecontrol m.m. som ingår i amerikanska bilar långt innan motsvarade europeiska transportbilar.



Pontus.
 
F

F.d. 2674

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Hej, har en Chevrolet Sprinter byggd av Mallard Coach Company 1988. 5,7 Ltr V8 (350). Omreggad till Pb2 i höstas.

Hälsningar
Fredrik
 

Lasse o Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Lidingö
HBK-Nr
504
Medlemskap
2024
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Vore väldigt kul om vi amerikanska husbilsägare träffades. Har tyvärr inte ngn ide om var den skulle vara. Men hoppas det finns ngn som kan ordna en sådan träff i år. Har dessutom flyttat så nu bor vi i Vårby, Stockholm.

Har ändrat användarnamn från Zanzara till Lasse o Kerstin
 
F

F.d. 15064

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Hej alla Amerikafans. Jag heter Micke å bor i Skövde. Ny i klubben. Har en ovanlig Cheva Mallard Sprinter - 87 med 350. År i mycket gott skick och jag har letat å letat, men inte hittat någon likadan i Sverige. Kanske nån i klubben som sett en likadan. Mvh. MICKE !!!
 

Bilagor

  • 17062010268.jpg
    17062010268.jpg
    759,6 KB · Visningar: 28
F

F.d. 9596

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

:spinny: Hej, jag har en Dodge Executive-77modell. Elskar den bilen.
MVH. Åse
 

Bilagor

  • HUSBIL.jpg
    HUSBIL.jpg
    39,3 KB · Visningar: 30
F

F.d. 53166

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Jag har letat amerikansk husbil i flera år och hittade och köpte nyligen en Winnebago Itasca Sundancer från -89 - Vi lär oss fortfarande men den är skön
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Hej
Jeg har en 5% amerikansk husbil - varmvatten Atwood jolly boiler.
Har problemer med den automatiske tænding.
Har ikke kunne finde nogen i Danmark som kender modellen som er fra 1996.

Er der nogen som kender problemet ?

- eventuell rust i den indkapslede beholder.
Har prøvet tryckluftrensning - virker lidt'.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29993

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Köpte en National Sea Breeze 96:a i höstas. Byggd på Chevrolet P30 med 6,5 L dieseln. 29 ft lång (9 m) och 7 ton maxvikt. Man får med sig det mesta, 200 l vatten och avloppstankar. Drar 2 liter milen men det är det värt :).

--
P-O
:mcride:
 
F

F.d. 1866

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Rycker upp tråden då jag tog några nya kort idag.

6ztz04.jpg

aos3ug.jpg


Damon Challenger. Love it!
Åker skönt, och bor lyxigt.

/Cotte
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Hej vi undrar hur många som har en amerikansk husbil?

Min är också en USA bil, en Winnebago minsann. Fast sk. "micromotorhome" LeSharo. Längd 6.3m Bredd 2.3m Höjd 2.3m vikt 2.6t. Har allt, vattenspolande toa, vattenburen värme, kompressorkyl, slideout toa/dusch och jag vet inte vad, brukar hitta en ny knapp varje säsong. Fantastiskt åkkomfort. I originalutförande var motorn en sorgebarn, kraftigt underdimensionerad med en 2.1 liters renault spis, men jag bytte till en 2.5 liters Sofim motor med turbo och allt. Sedan dess är bilen perfekt för två som är sugna för snabba mil vart som helst...Blev förresten skattefri i år :spinny:
 

Bilagor

  • SAM_0014.JPG
    SAM_0014.JPG
    545,8 KB · Visningar: 30
Toppen