• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hej hej!

F

F.d. 3753

Guest
Är ny här, hittade den här sidan idag på morgonen.
Vi köpte våran första husbil i höstas och har inte hunnit med så mycket åkande ännu.
Tidigare hade vi en motorseglare och har tillbringat all vår lediga tid på sjön dom senaste 10 åren. Nu tänkte vi återgå till campandet på landbacken. Vi hade husvagn på 70-talet när barnen var små.
Vi pratade lite om östeuropa till sommaren men känner oss inte riktigt förberedda för en så pass lång resa första året utan sparar det till nästa år och åker norrut i år istället.
Tanken är att få flugfiska lite och i övrigt bara njuta av friheten i dubbel bemärkelse.

Ingela & Kenth i småland.
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Hej hej!

Hej på er

Välkomna till Husbilsklubben.se hoppas att ni ska trivas här med oss.
Grattis till husbilen.
Det kanske finns tankar på att bli medlemmar i klubben och få tillgång till bl.a alla ställplatser när det bär iväg norrut.

Ha de
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Hej hej!

Tackar tackar!
Har inte hunnit läsa igenom allt på sidan ännu men om det finns några fördelar så är det klart att vi ska gå med. Har mailat den informationen till frugan som sitter 2m till vänster, det är hon som sköter dom ekonomiska transaktionerna på sin dator.
"Husbilsplatser" står det i menyn där uppe och det kan man ju undra över, kan det vara tips på bra campingplatser/vildcampingar/övernattningsställen tro?
Ska leta lite på sidan och se vad jag hittar.
Det finns en annan och som jag tror större klubb som heter CC som jag inte heller vet så mycket om ännu.
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Hej hej!

Hej Ingela och Kenth!
Hjärtligt välkomna önskar vi som också kommer från motorseglarvärlden; Nauticat 33. Vi har nästan enbart styrt kosan norrut med vår husbil just för att finna friheten och den vackra naturen. Där finns gott om plats norr om Dalälven.
Hälsn/Ewa & AndersW
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Hej hej!

Hej loomis.....om det är fricamping med mysiga ställplatser du funderade på så kan jag garatera dig att då är detta rätta klubben för er.

Varmt välkomna...vi lär la synas på Fiskeforum om inte annat :yes:


Mvh
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Hej hej!

Låter fint!
Har just skickat in 200:-!
Nu tar vi husbilen och sticker ner till Malmö!
Solen skiner och +8 grader i skuggan så nog börjat det likna vår.

Mbfh
:D
 
Toppen