• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hej från en ny. 1 fråga om stolar

ThomasElisabet

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2024
Hej Husbilsklubben.

Som ny medlem här på sidan fick jag uppmaning att skriva ett inlägg.
Har nyss blivit med husbil, VW transporter, bensinare, med förhöjt campmobil-tak 1984 års modell.
Förra ägaren köpte andra stolar fram men jag tycker att "skålningen" inte är så skön då man är lite bredaxlad. Någon som har något tips om vad man kan hitta på, kudde i ryggen, kulsits, byta stolarna helt enkelt eller?
I år hinner vi nog inte med någon längre tur, blir nog "bara" till Norge men nästa år tänker vi oss söderöver (mellaneuropa) så då ska jag läsa mer om tips osv på erat forum.

Tack för idag
Thomas
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hej från en ny. 1 fråga om stolar

Hej på Dig. Roligt att det finns personer som köper vw bussar. Hoppas att Du går med i klubben så att vi kan träffas för att byta tankar.
I nu läget har jag inget tips till Dig om stolar men jag vet att det finns många i klubben som kanske kan ge Dig några tips, hälsningar från en föredetta Boråsare, hls Monica o Kurt.b
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.728
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Sv: Hej från en ny. 1 fråga om stolar

Hej

Jag bytte stolar i våran LT 31:a, köpte stolar til SAAB 900 på skroten för 100 kronor styck
väldigt bekväma.
Fick modifiera orginalunderedet till passagerarstolen (förrut satt det en dubbeldyna här)
så att man ska kunna vicka ut stolen för att komma åt motorhuven som sitter mellan stolarna

Roffe
 
F

F.d. 50005

Guest
Sv: Hej från en ny. 1 fråga om stolar

Hej h00tan!
Välkommen i "minigänget".
Gullvi och Agne
 

ThomasElisabet

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2024
Sv: Hej från en ny. 1 fråga om stolar

Hej igen och tack för svaren.

Trevligt att höra från andra folkabuss-ägare. Ska väl lägga in en bild på våran också så småningom.

Tjing
Thomas
 
F

F.d. 18301

Guest
Sv: Hej från en ny. 1 fråga om stolar

:mcride: Hejsan .
Kolla på stolerna jag har i min , handlade 2 stolar som är till carawelle . Mycket bra plats , och 2 armstöd på båda stolar . Jag gav 1500 för båda , inte så blodigt .:cool:
 
Toppen