• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

hej där......

F

F.d. 15774

Guest
vi är nya husbilsägare, vi har bägge haft husvagn tidigare men aldirg husbil...vi skulle behöva råd om var man tscknar den billigaste försäkringen bla....:D
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.260
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: hej där......

Hej och välkomna hit.

Billigaste husbilsförsäkringen är nog svårt att råda till. Det är ju inte bara priset på själva försäkringen som gäller. Många bolag ger rabatter beroende på om man har andra försäkringar i bolaget etc. Det är nog inget annat att göra än att ringa runt och fråga och kanske se över hela sitt försäkringsbestånd.
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: hej där......

Hej och välkommen som intresserad!:)
Att jämföra försäkringar är, som sagts tidigare, svårt. Det är ju en del omständigheter som spelar in. Jag skulle börja med att kolla med det försäkringsbolag där ni har era andra försäkringar. Sedan kan man kolla runt på dom andra och jämföra. Glöm inte att jämföra villkoren som kan skilja en del. Hittar man ett billigare alternativ går det ju att pressa sitt "egna" bolag lite till (om man orkar).:cool:
Här är ett annat alternativ som jämför mellan de olika bolagen
(kostnadsfritt enligt dom själva??) :p https://www.insplanet.com/forsakring/jamfor/bilforsakring.asp?objectName=undefined&insTypeId=1

Själv har jag Trygg Hansa. Dom var efter en del koll det billigaste för mig.

/Thomas

;) :D :) :wink:
 

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Sv: hej där......

Hej...
välkommen till klubben. vi är själva ganska nya här..köpte vår första nya husbil den 25 maj i år....redan kört över 930 mil sen dess..så himla kul..det bästa vi gjort..**haft husvagn i många år innan..men husbilslivet slår allting annat...ang försäkringar så får man nog ringa runt o kolla gjorde vi..men har allt annat i Trygghansa så det blev det bästa för oss me, gäller att se till att man får med allt det viktiga...Välkomna igen och vi ses efter vägarna..Hälsn Lotta & Stefan
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: hej där......

Hej
Motormännen har en sceciell husbilsförsäkring som jag tog i våras, och som jag tycker verkar va ett bra alternativ. Dom har bl a maskinskadeförsäkring upp tlill 8000 mil vilket känns tryggt. Jag betalar ca 4000:-/helår inkl ett par tillägsförsäkringar(bärgning,assistans etc) vilket jag tycker verkar va helt OK om man jämför med andra bolag, kolla deras hemsida Motormannen index
Hejs
Claes m
 
Toppen