• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hei et nytt medlem i deres klubb

F

F.d. 55271

Guest
Hei,
Jeg får presentere meg.
Bli ikke redd selv om jeg skriver på norsk det er leselig også for svensker.
Har en HOBBY 650 GSC, bor i Horten. Horten ligget på vestsiden av Oslofjorden omtrent på midten. Er pensjonert og driver med litt av "varje". Forutom bobil pyslar jeg med knivmaking (Skaft, slire og smir blader) seiler min BB11 ( liten eldre seilbåt. 50 år gamal) mm.
Rettskrivningen får dere ta som den er når jeg bytter ut norske med antatt svenske.

Med hilsen Erik
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hei et nytt medlem i deres klubb

Hej Erik.
Du skall känna Dig välkommen. Det går alldeles utmärkt att lösa Norska. Vi som bor på Västkusten är ju lite Halvnorskar.

Vänliga hälsningar från Monica o Kurt.
;) ;) :D :D :D
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Hei et nytt medlem i deres klubb

Hej Erik

Välkommen till Husbilsklubben.se hoppas att du ska trivas i och med gänget.
Norska går bra att läsa. Får väl säga som kurt.b, vi Dalslänningar är lite halvnorska.

Ha de
 

Egil 84

HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2024
Sv: Hei et nytt medlem i deres klubb

Hej Erik ! Välkommen till husbilsklubben ! Roligt med nordiskt samarbete och
husbilsvänner i de Nordiska länderna.
Norska går helt utmärkt att läsa ,säger en Stockholmare som invandrat från
Finland.
Hälsningar från HBK 84
 

Knerten

HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2024
Sv: Hei et nytt medlem i deres klubb

Hei, og velkommen!

Nå er vi vel 4-5 norske her på Husbilsklubben.

mvh magne
HBK 180
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Hei et nytt medlem i deres klubb

Hei Erik

Til tross for mitt alias som er Smålänning, så er jeg faktisk födt og oppvokst i Norge. Har bodd i Småland i 20 år.

Jeg tror ikke svensker har noe problem med det norske språket. De sier det er värre med dansk...........
Selv har jeg ikke noe problem med det heller, norsk er jo dansk - uttalt på svensk.

Velkommen i klubben :)

Hilsen
Smålänning
 

Tor H

HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025
Sv: Hei et nytt medlem i deres klubb

Hei erik-fr
Henger meg på som gratulanter, betal inn og bli medlem er mitt tips. Her er en flott gjeng som kommer med mye nyttig informasjon. Er også litt enig med deg at språket kan bli et problem når det blir teknisk/sleng eller lokale utryksformer, men dagligtale går greit.

Det påstås jo at vi normenn har det språket som forstår de andre skandinaviske språkene best. Vet ikke om du husker fra EU avstemningen at et av argumentene for et medlemskap var at det ville gi oss ca. 500 oversettelsestillinger i EU av nevnte grunn.

Hadde en BB 17 selv engang i tiden, men da det ble båt senere forlangte kona at gulvet (dørken) skulle være rett slik at vi hadde motorbåt parallet med caravan/bobil en stund. Når båtpussen tok lengre tid enn bruken (kona er så frøsen) ble det slutt på båtlivet og har nå i mange år vært bobilbrukere med 12 mnd. sesong.

Velkommen skal du være.
 
F

F.d. 55271

Guest
Sv: Hei et nytt medlem i deres klubb

Takker så mye for hyggelig mottakning i forumet.
Skal se å melde meg inn, det vil passe ved neste tur over greknsen. Skal en sende penger til et annet land så må bankkonto nr. ha plere siffre.

Hilsen Erik-fr
 
Toppen