• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK-medlem i sikte!

F

F.d. 11858

Guest
Kl.18.45 på "Grinstad"vägen hemma i Melleruds kommun mötte jag den första HBK dekalen!! Själv kom jag inte i husbilen...bor alldeles där jag mötte...måste bara berätta..blev så "löjligt"glad...hann inte vinka..blev så överraskad..men HBK nr 41(tror jag) -Hej på er!!:D :wink:
 
F

F.d. 17999

Guest
Sv: HBK-medlem i sikte!

Hej på dej!
Jag hade nog också blivit löjligt glad om jag hade mött någon husbil som det hade stått HBK på.
Jag har sökt och sökt men ingen träff. Jag hoppas att det bättrar sig!
Mvh/Lasse:D :music-icon:
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: HBK-medlem i sikte!

Då har vi kommit långt med vår målsättning, en trivsam klubb!
Letar ivrigt bland alla mötande husbilar efter HBK-dekalen men vinkar lika glatt åt andra.
De flesta vinkar tillbaka men några har tydligen "tunnelseende".
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.260
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: HBK-medlem i sikte!

Jag har just kommit hem efter en liten shopingtur till Malmö kombinerad med fotosafari de stunder vädret tillät. Jag stod på lite udda platser kanske: natten mellan fredag och lördag på parkeringsplatsen bakom Triangeln (skulle till Clas i Sjön) och natten mellan lördag och söndag på en nyanlagd parkering mitt emot Bauhau m fl vid Segervång. Nordväst om motorvägskorsningen blir det nog. Helt ensam och ingen trafik men jag kunde höra suset från köpenhamnstågen som passerade några hundra meter bort. Därför såg jag inte så många husbilar och ingen HBK.

Men på hemvägen via Trelleborg/Smygehuk tror jag att jag mötte en HBK vid den östra infarten. Det gick lite fort och loggan är inte så lätt att se. Den kunde nog ha varit lite större tycker jag.

Vid Abbekås kom jag ikapp em medlem till som jag låg bakom ända fram till den östra infarten till, eller utfarten från, Ystad.
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: HBK-medlem i sikte!

Hej!
Vi har denna helg kört från Göteborg via Åhus och vidare till Karlskrona och därifrån till Kroksjön och vidare hem till Götet igen. 3 HBK:are har vi sett. En i Lessebo som stod parkerad nr.12 sedan låg vi på gökaskratts camping i Hovmantorp och där kom en trevlig medlem fram och hälsade han bodde i den byn missade namnet tyvär jag stod i telefon och han hann sticka iväg. Nästa medlem vinkade vi på strax innan Kroksjön. Så visst finns vi.
Må gott hls Stiffe
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: HBK-medlem i sikte!

Hej

Natten mellan fre - lör var vi minst 3st HBK-are (Dekaler) som övernattade på Smygehuks rastplats. Nr 2, 3, 18

Ha de
 

Birgitta & Uffe

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
367
Medlemskap
2026
Sv: HBK-medlem i sikte!

Hej
Har varit ute i 4 veckor i Sverige och bara sett en HBK:are det var på Sollerön i midsommar.
Men vi blir ju bara fler o fler.

Ha det
:p Birgitta o Uffe
 

Zodiac

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2024
Sv: HBK-medlem i sikte!

Hej;)
Har vart ute och åkt/rullat i tre veckor i mellan sverige mesta delen av den tiden men inte sett en enda med dekalen eller medlnr dessutom så håller jag med Roberth att endel har nog "tunnelseende". vi hejar och hejar men det är många som inte hejar tillbaka, synd tycker vi för man vill ju vara trevlig själv mot alla

// Phoenix HBK:are 373
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: HBK-medlem i sikte!

Och jag fick en liten pratsund med
sonyLT
som hade stannat till här i Lidköping.

Välkommna till Lidköping Sonny o Birgitta!
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: HBK-medlem i sikte!

Gjorde ett snabb besök på Öland, Böda sand.
En annan kompis från ett annat Forum skulle dit med sin son och vi tog vår tillflykt dit från Söndag till Måndag, vaknade upp på Måndags morgonen, relativt tidigt! upptäckte nämligen att jag hade lite skallebank!
Tog en balja kaffe och sedan en stärkande promenad runt campingen som ju är ganska långsträckt så det blev en skön promenad.
Gick tillbaka till husbilen där hustrun vaknat och gemensamt tog vi en balja till, huvudvärken var långsamt på väg att ge sig!
Gick ytterliggare en promenad med hustrun och denna gången gick vi norrut på campingen och när vi skulle besöka en bekvämlighetsanrättning(WC!) så fick jag se en husbil med dekal och nummer!
Dock var det ganska lugnt i bilen och runt omkring så jag förmodar att personen fortfarande sov sin skönhets sömn! klockan var då ca.9.30!:wideeyed:

Bilen hade nummer 75!!!!
Ett nummer lätt att komma ihåg!!!!
Fortsatt trevlig vistelse på Öland Kölis.;)
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: HBK-medlem i sikte!

Sitter just nu på Åhus husbilscamp och vad dyker upp framför ögonen på oss.
HBK 567 Julleibrinka. Vi får se om de stannar kvar i natt.

Ha de
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: HBK-medlem i sikte!

Julle stannade kvar i natt, vi samspråkade lite i går kväll.
I dag mötte vi en HBK:are i Brösarps backar med dekal men tyvärr utan nummer.
Hej, Hej på dig vem du nu var.

Ha de från ett molnfritt Ystad bland minst 10 husbilar en HBK-Dekal (HBK 2)
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: HBK-medlem i sikte!

Hemma igen efter två veckor i vårt vackra grannland i väster.
Många husbilar har vi sett, men ingen HBK:are. Däremot hoppas
vi att vi har värvat två normän, vi får se....Visade lite från Husbilsklubben.se,
och dom var väldigt imponerade.
En dag utan regn, annars är detta en typiskt bild. :D
 

Bilagor

  • Kallt Sogndalsfjell.JPG
    Kallt Sogndalsfjell.JPG
    70,7 KB · Visningar: 352

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Sv: HBK-medlem i sikte!

Hej , nu har jag sett en HBKare nr 27 jag blev så glad. det var söndag kväll 12/8 ca kl 20 i Ludvika, jag kom igen i min jobbar bil ( taxin) . Mvh Brittis 455:wub:
 

Linnéa & Eide

HBK Medlem
Inlägg
222
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
275
Medlemskap
2024
Sv: HBK-medlem i sikte!

Vecka 31 tog vi en tur från Västkusten, där vi bor, till Öland. Vi mötte många husbilar, men såg inga dekaler. Vi använde bl.a. ställplats i Böda hamn och där fanns en dekalförsedd bil. Öland är ett annorlunda landskap och vi hade en fin vistelse där.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: HBK-medlem i sikte!

RobertH,

Blev HBK medlem nummer 813 idag. Aven jag ser fram emot dekalen, ett problem vet ej vart man fa tag i en :wink:
 
Senast redigerad av en moderator:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: HBK-medlem i sikte!

Dekalen o siffror kommer med posten. Det kan ta ett par veckor eftersom de skickas högst en gång/vecka.
Därför är det viktigt att Adressen stämmer under Min Profil annars så kommer inte dekaler rätt.
Denna kan ni ändra i Kontrollpanel.
 
G

GunDogs

Guest
Sv: HBK-medlem i sikte!

Hej. Är just hemkommen från en månadslång tur till bl a Roslagen, Ostkusten, Gotland, Öland, Blekinge och Skåne.

Har träffat/sett flera medlemmar under resan. Vi börjar synas mer allteftersom vi blir fler.

I Öregrund stod vi fyra HBK:are på en utmärkt ställplats alldeles vid strandkanten. Bl a "Lodjuret". Jag beklagar att inte fikat var klart när ni kom, men vi ska bättra oss. Tråkigt med din markis. En kompis (också medlem) råkade ut för samma sak i Göteborg. Precis som med båt gäller det tydligen att "förtöja" för storm.
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: HBK-medlem i sikte!

PÅ vår lillsemester To-Sö har vi mött några medlemmar.
Den första var var förståss HBK-1 som vi mötte i Lidköping.
Den andra var på E20 och det var HBK-403.
Den tredje vi mötte och som vi tillbringade helgen i och runt Tiveden med var HBK-46.

Ha de från ett soligt Unden (Tiveden)
 
Toppen