• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK husbilsplatser/Copilot

Jörgen.hymer

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Nordmaling
HBK-Nr
23640
Medlemskap
2025
Har nyligen bytt upp mig till en nyare Samsungplatta. Har fått problem med HBK Husbilsplatser, jag kör vebbvarianten det fungerar utmärkt tills
jag skall välja navigator app. Det enda som fungerar för mig är Google maps. Jag har både Tomtom Go samt Co pilot installerat vilket är appar som jag hellre använder.
Men då jag provar att använda någon av dessa så kommer jag bara till en sida som visar. copilot://mydestination?type=LOCATION&action=VIEW&lat=63.516189&long=19.584366. Detta om jag väljer Co pilot samma gällande tom tom fast då står det tom tom först. kan även tillägga att jag har Bord Atlas vebbvariant inlagt får samma problem där.
Är det någon som kan ge mig ett tips vad jag gör för fel.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Testa att starta navigeringsappen på plattan innan du väljer Navigera till så brukar det fungera på iPad.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag kan inte framkalla felet på den Android padda jag har men det felet som du får brukar man få om appen inte är installerad.
Så gissningsvis är det någon behörighet som inte är rätt för Copilot eller i Chrome som används för att länka över till Copilot.
Att du även har problem med BordAtlas visar ju att problemen troligen ligger i någon inställning i din padda.
Antar att du testat att installera om Copilot.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
När jag beordrar navigering via CoPilot till en plats på kartan så startar CoP, men jag hamnar först enligt bild 1, etc:
  • Bild 1 Här, alltså bara med destinationen angiven, får klicka på Lägg till ett stopp ...
  • Bild 2 Lägger in min startplats, hemma i detta exempel. Dvs varifrån jag vill navigera. Hamnar sist ...
  • Bild 3 Jag tar tag i det som ska vara min startposition och drar den till att ligga först, klickar sedan på Karta (överst) ...
  • Bild 4 Visar rutten där jag kan välja väg, startar sedan navigering genom att klicka på gröna knappen
cop 1.jpg cop 2.jpg cop 3.jpg cop 4.jpg

Kör Android smarttelefon.
 

Jörgen.hymer

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Nordmaling
HBK-Nr
23640
Medlemskap
2025
Tusen tack för all hjälp. Nu har det löst sig när jag bytte webbläsare , från Samsung till Crome och lade till genvägarna så fungerade
länkarna till Copilot.
 

PösslRyder

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
36050
Medlemskap
2024
En fråga till.... jag använder CoPilot sedan 2014 men vanligtvis bara för mina cykelturer eftersom CoPilot känner många små vägar och leder. Om man slår på funktionen "säkerhetsvy" så gar det bra att cykla och att titta på skärmen även med starkt solljus.
Min fråga är: finns det någon som använder CoPilot med en husbil tyngre än 3,5t? Erkänner CP olika hastighetsbegränsningar och förbjudna vägar i olika länderna?
Inne i bilen har vi ett billigt naviceiver system (Tristan Auron) och jag har navigationsmjukvaran från IGO på den - går bra att anpassa navigationssystemet till olika bilmått och vikter men snart är det dags att byta hela enheten. Vore bra om den nästa enheten kan bedrivas med CoPilot.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
CoPilot Caravan Navigation har det (även Truck navigation).

Läs mer på CoPilot's webbplats:
T ex (från den webbsidan) ....

Skärmbild 2022-08-19 130100.png
 
Toppen