• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK försäkring

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Vi bor i vår husbil och jag undrar om man kan ställa av husbilen och ändå bo i den? Det kan ju vara aktuellt på vintern ibland. Kan nämna att vi är skattebefriade då vi har en 18 års modell.
Bernt
 

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Vi bor i vår husbil och jag undrar om man kan ställa av husbilen och ändå bo i den? Det kan ju vara aktuellt på vintern ibland. Kan nämna att vi är skattebefriade då vi har en 18 års modell.
Bernt
Går alldeles utmärkt,om du har försäkringen genom HBK.Vi är inne på 11året med HBK:s försäkring.Bor heltid.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Man bör nog läsa villkoren noga.
Ex.
Vi vill trots ovanstående tillskott avråda Husbilsklubbens medlemmar från att ställa av sin husbil när man bor i den på semestern. Skälet är att avställningsförsäkringens skydd inte är lika omfattande som en halv- eller helförsäkring.

Skulle man välja att framföra fordonet när det är avställt kan detta få ödesdigra konsekvenser vid en trafikskada. Räddnings-, maskin- och elektronikskadeförsäkringen ingår inte när husbilen är avställningsförsäkrad.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Man bör nog läsa villkoren noga.
Ex.
Vi vill trots ovanstående tillskott avråda Husbilsklubbens medlemmar från att ställa av sin husbil när man bor i den på semestern. Skälet är att avställningsförsäkringens skydd inte är lika omfattande som en halv- eller helförsäkring.

Skulle man välja att framföra fordonet när det är avställt kan detta få ödesdigra konsekvenser vid en trafikskada. Räddnings-, maskin- och elektronikskadeförsäkringen ingår inte när husbilen är avställningsförsäkrad.
Detta är ren skrämseltaktik från Folksam ,gäller alla bolag att köra en avställd bil ger ingen ersättning, jag tror dom flesta av oss förstår detta.
Här är hela texten:


Avställningsförsäkring
Avställningsförsäkringen gäller inte bara i Sverige utan även i övriga EU/EES-länder samt övriga länder som är anslutna till systemet med grönt kort.

Viktigt!
Folksam vill trots ovanstående nyhet avråda Husbilsklubbens medlemmar från att ställa av sin husbil när man bor i den på semestern. Skälet är att avställningsförsäkringens skydd inte är lika omfattande som en halv- eller helförsäkring. Skulle man välja att framföra fordonet när det är avställt kan detta få ödesdigra konsekvenser vid en trafikskada.

Räddnings-, maskin- och elektronikskadeförsäkringen ingår inte när husbilen är avställningsförsäkrad.
 
Toppen