• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 52945

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Varför ägna sig åt hämdlystnad, du är väl inte drabbad? F.ö. enligt ett inlägg här kommer han ju antagligen att få lov att ta ut ställplatsavgift i fortsättningen, då blir ju allt o.k.
den som vill ha en ställplats med tillgång till alla faciliteter får en bra ställplats där! :)

ps. Syftar på inlägg Nr 98!

Montreal, det jag och många syftar på är inte vad han kommer att få göra i framtiden utan att vad han har tagit betalt för under tiden..som han inte fått lov att göra, det är åtminstone sådant som jag reagerar på..man kan RÅNA på olika sätt men i allafall så är det olagligheter som har försiggåtts och folk har blivit lurade..OM inte campingägaren kan bevisa motsattsen vill säga.

Mvh
Pilot
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Du menar att det finns en parkeringsplats på campingens område, ägd eller arrenderad av campingen!? OCH att Rolf och Monica inte stod på en allmän parkeringsplats på kommunens mark?

Jappe
Jappe, vart har jag påstått att Rolf och Monica inte stod på allmän parkeringsplats?????
Läs innan du uttalar dig.
Jag har aldrig påstått att jag vet vart den parkeringsplatsen finns, jag har påstått att det inte finns bevis på vart den finns, eller kan du utläsa mer än vad jag kan på hemsidan?
O kom nu inte med nåt att det står på hemsidan för det enda som stod på hemsidan var att det var en parkering, det står inte vart den var, det står inte om den var i Kiruna eller Malmö eller Tingsryd, bara att det var en parkering någonstans.
Så överbevisa mig gärna.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Men Rolf o Monica förklara VART det står att det är just den parkeringen som ni menar som avses på Hemsidan. Jag har läst x antal ggr, men även om det bara finns en parkering så finns det forfarande inga bevis på att det är just den parkeringen.
Inse att det inte finns någon information om det, det står ingen information vart denna p-plats är. Eftersom vi inte är överens om speciellt mycket så måste ni väl ändå kunna erkänna att den informationen saknas. Eller måste ni ha rätt trots att infon saknas?

Det finns inget som försvara campingvärdens uppträdande och försök att ta 175:- i avgift. Ingen behöver bevisa något för någon annan i denna fråga.

FAKTA:
  • Rolf och Monica har parkerat på första bästa parkering på för dom en okänd ort.
  • Rolf och Monica har blivit anmodade att betala 175:- i receptionen.
  • Rolf och Monica har blivit hotade med polisanmälan.
  • En annan husbilsåkare har samma dag betalt 175:-.
  • Det har stått på hemsidan 175:- men är nu borttaget.
  • Monica har betalt övernskommet pris 10:- för dusch.
  • Monica har duschat.
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Montreal, det jag och många syftar på är inte vad han kommer att få göra i framtiden utan att vad han har tagit betalt för under tiden..som han inte fått lov att göra, det är åtminstone sådant som jag reagerar på..man kan RÅNA på olika sätt men i allafall så är det olagligheter som har försiggåtts och folk har blivit lurade..OM inte campingägaren kan bevisa motsattsen vill säga.

Mvh
Pilot
Har du bevis på att han har tagit betalt? Har du några kvitton på det, eller har du själv betalt, eller hur vet du att det inte bara är hörsägen? Visst det påstås att någon har betalt, men fortfarande finns inga bevis och innan några bevis har framkommit så är det ju faktiskt en oskyldig som får en massa skit.
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Det finns inget som försvara campingvärdens uppträdande och försök att ta 175:- i avgift.

FAKTA:
  • Rolf och Monica har parkerat på första bästa parkering på för dom en okänd ort.
  • Rolf och Monica har blivit anmodade att betala 175:- i receptionen.
  • Rolf och Monica har blivit hotade med polisanmälan.
  • En annan husbilsåkare har samma dag betalt 175:-.
  • Det har stått på hemsidan 175:- men är nu borttaget.
  • Monica har betalt övernskommet pris 10:- för dusch.
  • Monica har duschat.
Har du bevis för att någon har betalt 175:-?
Det stod på hemsidan att det var på en parkeringsplats inte vilken eller vart denna låg.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Har du bevis på att han har tagit betalt? Har du några kvitton på det, eller har du själv betalt, eller hur vet du att det inte bara är hörsägen? Visst det påstås att någon har betalt, men fortfarande finns inga bevis och innan några bevis har framkommit så är det ju faktiskt en oskyldig som får en massa skit.

Snälla du, t.o.m Gärd har gett sig..faktum är att han tog bort de 175 kr från hemsidan när han blev ifrågasatt...snacka om dåligt samvete och inte en "tillfällig händelse"!!!!!

Pilot
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Har du bevis på att han har tagit betalt? Har du några kvitton på det, eller har du själv betalt, eller hur vet du att det inte bara är hörsägen? Visst det påstås att någon har betalt, men fortfarande finns inga bevis och innan några bevis har framkommit så är det ju faktiskt en oskyldig som får en massa skit.

och
Visst finns det bevis. Vi var två som både såg och hörde. Det betalades 175 kr för parkering på denna p-platsen som är utanför campingen!!!!!!!!!!!!!!
 

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Om en olaglighet har begåtts får väl händelsen polisanmälas och så får handlingen prövas enligt gängse regler (syftar alltså på om c-ägaren har rätt att kräva avgift för parkering på platsen i fråga). Kan brott inte styrkas så läggs det hela ner.

Sen finns det en moralisk och etisk dimension på det hela som tål att diskuteras, och som även kan gälla lämpligheten att stå direkt utanför en camping. På samma sätt som diskussionen om gråvattnet skall tömmas här eller där har vi tydligen lika många åsikter som klubben har medlemmar och intresserade.

Någon representant från klubben kanske ska kontakta kommunen för diskussion om sponsring av tömmningsanläggning då det tydligen finns intresse (enligt något inlägg) för husbilsturism inom kommunen. På så sätt kanske dispyten kan få en positiv knorr till slut.
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Snälla du, t.o.m Gärd har gett sig..faktum är att han tog bort de 175 kr från hemsidan när han blev ifrågasatt...snacka om dåligt samvete och inte en "tillfällig händelse"!!!!!

Pilot
Men kära Pilot bevisa för mig istället för att be mig ge mig. Ni är ju lika envisa så varför ska jag ge mig? Ni är ju så bestämda om att ni har rätt men fortfarande har ni inte bevisat något juridiskt hållbart. Rolf o Monica pratade om att de skulle dra det till massmedia och då måste man ju ha något som håller vid en eventuell debatt o som inte kan krossas på några sekunder av duktiga jurister och journalister.
Det enda som fungerar är bevis och det är uppenbarligen ingen som tänker på det, men jag lovar att vara tyst när bevis som fungerar i en rättssal annars tycker jag att du själv kan ge dig för vad jag förstår har jag överbevisat dig.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Jappe, vart har jag påstått att Rolf och Monica inte stod på allmän parkeringsplats?????
Läs innan du uttalar dig.
Jag har aldrig påstått att jag vet vart den parkeringsplatsen finns, jag har påstått att det inte finns bevis på vart den finns, eller kan du utläsa mer än vad jag kan på hemsidan?
O kom nu inte med nåt att det står på hemsidan för det enda som stod på hemsidan var att det var en parkering, det står inte vart den var, det står inte om den var i Kiruna eller Malmö eller Tingsryd, bara att det var en parkering någonstans.
Så överbevisa mig gärna.

Nä, jag lägger ner det här nu! Mot vissa saker kämpa själva gudarna förgäves! Jag orkar inte mer utan nöjer mig med att konstatera att det är bra om klubbmedlemmarna rapporterar om eventuella oegentligheter så att vi själva kan ta ställning. Det här "fallet" var intressant från många aspekter men är väl tillräckligt utrett nu!

Solen skiner och husbilen behöver lite omvårdnad inför "det stora språnget" över den europeiska kontinenten ända ner till Olhao :msn_sun::msn_sun::msn_sun: i Portugal som jag är lite nyfiken på!

Jappe
 

ståhlis

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
6812
Medlemskap
2024
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

I Juli 2011 var jag bjuden till ett par som säsongscampar på Tingsryds Camping,och gjort i flera år.Vi tar husbilen dit parkerar på den omtalade grusplanen långt bort från camp.insläppet.Efter en trevlig kväll hos vännerna inne på campingen,bestämmer vi oss för att övernatta där ute.På morgonen gick jag ut, då kommer en liten bil i hög fart fram med campjngägaren som förare han förklarar att här kan man inte stå.Jag talar om för honom att vi besökt gäster till honom,vilka jag också namngav.Det kostar 100 kr.det fick också den holländska husbilen som åkte nyss betala säger han, vi betalade och åkte därifrån. Han kanske behövde pengarna bättre än jag.....
Mvh. gs
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

I Juli 2011 var jag bjuden till ett par som säsongscampar på Tingsryds Camping,och gjort i flera år.Vi tar husbilen dit parkerar på den omtalade grusplanen långt bort från camp.insläppet.Efter en trevlig kväll hos vännerna inne på campingen,bestämmer vi oss för att övernatta där ute.På morgonen gick jag ut, då kommer en liten bil i hög fart fram med campjngägaren som förare han förklarar att här kan man inte stå.Jag talar om för honom att vi besökt gäster till honom,vilka jag också namngav.Det kostar 100 kr.det fick också den holländska husbilen som åkte nyss betala säger han, vi betalade och åkte därifrån. Han kanske behövde pengarna bättre än jag.....
Mvh. gs


Tusen tack för detta. Du är inte den enda medlemmen i klubben som fått betala där!!
Härmed kanske jag slipper att bli betraktad som lögnare!!!!!

Monica
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Men kära Pilot bevisa för mig istället för att be mig ge mig. Ni är ju lika envisa så varför ska jag ge mig? Ni är ju så bestämda om att ni har rätt men fortfarande har ni inte bevisat något juridiskt hållbart. Rolf o Monica pratade om att de skulle dra det till massmedia och då måste man ju ha något som håller vid en eventuell debatt o som inte kan krossas på några sekunder av duktiga jurister och journalister.
Det enda som fungerar är bevis och det är uppenbarligen ingen som tänker på det, men jag lovar att vara tyst när bevis som fungerar i en rättssal annars tycker jag att du själv kan ge dig för vad jag förstår har jag överbevisat dig.


Jag har inga juridiska belägg, helt rätt, fortsätt att hålla på ditt, alla andra får ju själva bilda sig uppfattning kring detta och det var ju uppsåtet med detta ämne/tråd..så nu får du rätt, jag ger mig!

Ha de
Pilot
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Gärd, efter att du startat upp denna tråd så tror jag inte din vän Jan-Olof Colleen är så förtjust i dig.
Din så kallade journalistiska nyfikenhet har avslöjat att Jan-Olof troligtvis sysslat med bedräglig verksamhet när han krävt betalt av parkerande husbilar på allmän plats.

Sannolikt kommer någon att polisanmäla honom för detta.

Som sagt, jag tror att Jan-Olof Colleen är nu en förre detta vän till dig.
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Jappe, vart har jag påstått att Rolf och Monica inte stod på allmän parkeringsplats?????
Läs innan du uttalar dig.
Jag har aldrig påstått att jag vet vart den parkeringsplatsen finns, jag har påstått att det inte finns bevis på vart den finns, eller kan du utläsa mer än vad jag kan på hemsidan?
O kom nu inte med nåt att det står på hemsidan för det enda som stod på hemsidan var att det var en parkering, det står inte vart den var, det står inte om den var i Kiruna eller Malmö eller Tingsryd, bara att det var en parkering någonstans.
Så överbevisa mig gärna.



Om du läser på hemsidan så är campinmgens adress i Tingsryd, inte Kiruna eller Malmö!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen