• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HB semestern slut innan den började på allvar!

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: HB semestern slut innan den började på allvar!

Jo den byter dom, det är 2 horisontella plåtar som täcker hela sidan.
Över plåten vill de ej byta, vid dörren är det ett knäck hål man får in 3 fingrar i hålet.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: HB semestern slut innan den började på allvar!

Med den type plåt er det normalt endast å bytte skadat plåt.

Det som er spennende er hva de finner når de trekker av plåten - hvor mye som er skadet av treverket også der det ikke er synlige skader.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: HB semestern slut innan den började på allvar!

Båda 2, över och under plåt är skadade, men över plåt vill de skarva istället för att buta hela!



Med den type plåt er det normalt endast å bytte skadat plåt.

Det som er spennende er hva de finner når de trekker av plåten - hvor mye som er skadet av treverket også der det ikke er synlige skader.
 

Jorma & Leena

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Flen
HBK-Nr
962
Medlemskap
2024
Sv: HB semestern slut innan den började på allvar!

Det ska du inte godta ,det kommer inte att bli tätt,du måste ställa krav på dom, att bilen ska vara i det skick den var innan skadan....
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: HB semestern slut innan den började på allvar!

En vertikal skarv på den type plåt er nesten umulig å få helt tett, men om f-bolaget gir en skriftelig garanti for at det holder seg tett i 10 år så kan du godta det. En hel uttbytting av veggen etter 3 år koster mange ganger hva noen meter av denne plåten koster og jobben med skarvingen reduserer ikke arbeidspengene.
 
F

F.d. 26625

Guest
Sv: HB semestern slut innan den började på allvar!

Försök att få skadan reglerad sen försök att dra rätt dörr öppningen och limma o popnita dit rep alu plåt, så ni kan åka på er tur !

Jag är fd bilplåtslagarte och racing mekaniker och vet att det mesta går att laga !

Ps det skulle ju att få dit hänglås på dörren sidan och dörr är ju redan skrot ! sen en skyllt att det var inte ni som förorsakade skadan.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: HB semestern slut innan den började på allvar!

Be dem också förklara hur de skall lösa problemet med golvets infästning mot ramen. Om golvet nu har flyttat sig 2 cm lär det ha hänt en del runt infästningarna/hålen/bultarna i golvkonstruktionen. För att inte tala om främre väggen och alkovens anslutning mot hytttaket.

Ta många kort på fästpunkterna innan de eventuellt börjar med den. Dels skickar det signaler om att du är noggran och dels kan det bli svårt att se efteråt vad som är justerat om någon sen sprayar body eller annat över.
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: HB semestern slut innan den började på allvar!

Liten undran,hur har det gått? lagar dom upp bilen? Gör dom en snabblagning så du kan använda bilen under semestern?
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: HB semestern slut innan den började på allvar!

Försäkringsbolaget har inte fått tummen ur, men en firma i Jönköping tar över skadan och köper husbilen av mig, vet ej om detta räknas som reklam men all heder och respekt åt Daylight husbilar i Jönköping!

LF bråkar t.o.m med sig själva från Borås avdelning till Jönköping ditt skadan ska flyttas det har nu gått 10 dagar sedan vi körde bilen till Jönköping och inga vettiga besked har Daylight fått av LF.

Tror jag kommer byta alla min försäkringar till nått annat bolag, var på väg till LF bank i början av sommaren men aldrig efter detta!
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: HB semestern slut innan den började på allvar!

Ok,tråkigt att LF krånglar,men du har fått en bra deal i alla fall verkar det som och du kan få en HB semester i alla fall och det är ju jättebra:)
 
Toppen