• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hatet mot stående utsikt

Lokemork

HBK Intresserad
Kommun
Mora
Det finns ingenting som upprör husbilsfolket som husbilar där man kan se ut när man står upp. Bara för att jag nämner saken så kokar blodet i hela klubben.

När man står upp ska man se marken utanför och absolut ingenting annat. De utanför ska se din mage, men du ska absolut inte kunna se dem!

Här diskuterar vi det urgamla hatet mot stående utsikt, dess historia och dess framtid. Bonusfråga: Vad vill du göra mot de vettvillingar som vill se ut när man står upp och hur straffar du de märken som har någon sådan modell, om ens på idéstadiet?

Lokemork

HBK Intresserad
Kommun
Mora
Ja, förlåt för att jag använde mig av ironi. Det var känsligt förstår jag och ska inte upprepas. Särskilt när det gäller ett så sårbart ämne...

Vittåker

HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
41627
Medlemskap
2025
Ja, förlåt för att jag använde mig av ironi. Det var känsligt förstår jag och ska inte upprepas. Särskilt när det gäller ett så sårbart ämne...
Ja fy på dej! Hur vågar du, här ska du fråga om säkringar och kylskåp som inte kyler eller lithtiumbatterier...;) Jaghade en Lt-31 en gång, med förhöjt tak av glasfiber. När jag byggde inredning så satte jag ett par extrafönster uppe i förhöjningen. De var faktiskt befriande att kunna stå rak och se ut, annars böjde man ofrivilligt på nacken utan att man tänkte på det om det var nåt intressant utanför.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Det finns ingenting som upprör husbilsfolket som husbilar där man kan se ut när man står upp. Bara för att jag nämner saken så kokar blodet i hela klubben.

När man står upp ska man se marken utanför och absolut ingenting annat. De utanför ska se din mage, men du ska absolut inte kunna se dem!

Här diskuterar vi det urgamla hatet mot stående utsikt, dess historia och dess framtid. Bonusfråga: Vad vill du göra mot de vettvillingar som vill se ut när man står upp och hur straffar du de märken som har någon sådan modell, om ens på idéstadiet?
Hade faktiskt en Chevy Camper Van för 25 år sedan med ett fönster i föhöjningen. Kunde står där och se ut. Fast det är kanske inte det du menar. Förstår faktiskt inte vad du menar upprör. Förstår inte heller hur du kan anse dig vara nån sorts språkrör för "husbilsfolket". Som om vi vore någon sorts homogen massa som du genomskådat. Vill du stå upp och se utsikten så gör det. Men nåt språkrör är du definitivt inte! Jag har helt andra vokabulär, men har lovat moderatorerna att vara snäll! :cool:

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025

Lokemork

Först tycker jag du ska gå med i klubben sen har du säkert skrivandets ådra och låt oss andra få del av den på ett normalt vis. Vi behöver inte bli osams om något ingen tänkt på tidigare. Normalt sitter fönstren så att man se ut sittande, ingen har så stor husbil att man springer runt i den. Sen finns det säkert människor som kan känna sej kränkta eftersom de alltid kan se ut eftersom de är kortväxta.
När du kommit in i klubben och blivit varm i kläderna hittar du säkert bättre saker att spåna om!

Lokemork

HBK Intresserad
Kommun
Mora

Lokemork

Först tycker jag du ska gå med i klubben sen har du säkert skrivandets ådra och låt oss andra få del av den på ett normalt vis. Vi behöver inte bli osams om något ingen tänkt på tidigare. Normalt sitter fönstren så att man se ut sittande, ingen har så stor husbil att man springer runt i den. Sen finns det säkert människor som kan känna sej kränkta eftersom de alltid kan se ut eftersom de är kortväxta.
När du kommit in i klubben och blivit varm i kläderna hittar du säkert bättre saker att spåna om!
Har tänkt mig gå med när jag köpt mig en bil senare i höst. Min erfarenhet av husbilar sedan innan är tämligen sparsmakad, men att man inte ser ut när man står upp i bodelen var faktiskt det första som slog mig när jag steg in i dem. Är det märkligt tycker ni?

Faktiskt det som jag ser som mest värdefullt med helintegrerade jämfört med delintegrerade i den begränsade prisklass som jag kollar i. För i en del av dem kan man i alla fall se ut framåt när man står upp.

Att väggarna och taket kryper in på en i den begränsade ytan vill jag, min lilla erfarenhet till trots, hävda upplevs som en nackdel för en hel del. Annars får ni gärna förklara era teorier till varför hus som regel är större?

Så bristen på fönster i ståhöjd förvånar mig ärligt talat och jag ser det alls inte som en liten detalj.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
S
Har tänkt mig gå med när jag köpt mig en bil senare i höst. Min erfarenhet av husbilar sedan innan är tämligen sparsmakad, men att man inte ser ut när man står upp i bodelen var faktiskt det första som slog mig när jag steg in i dem. Är det märkligt tycker ni?

Faktiskt det som jag ser som mest värdefullt med helintegrerade jämfört med delintegrerade i den begränsade prisklass som jag kollar i. För i en del av dem kan man i alla fall se ut framåt när man står upp.

Att väggarna och taket kryper in på en i den begränsade ytan vill jag, min lilla erfarenhet till trots, hävda upplevs som en nackdel för en hel del. Annars får ni gärna förklara era teorier till varför hus som regel är större?

Så bristen på fönster i ståhöjd förvånar mig ärligt talat och jag ser det alls inte som en liten detalj.
Ja det tänkte jag också på först 193cm lång men det är så det är gjort det är ju ingen sommarstuga utan ett fordon med krav på hållfasthet, men särskilt med en begränsad budget så ska man inrikta sej på vatten skador och en bra fungerande drivlina det andra får man vänja sig vid. Räkna med minst 20% extra för att åtgärda fel på den husbil du köper byta batterier och däck är bara det första sen full service och en hel del som inte fungerar och måste lagas eller bytas inuti. Du är nog ganska blåögd just nu och det finns mycket duktigt folk här som kan det mesta. Du ska absolut ha med dej en dokumenterat kunnig person innan du köper det kan du spara både pengar och annat på. Ett råd skicka inte skitlänkar då blir du portad!

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Men va fan. Du har ju sunda åsikter. Varför börjar du då ditt inlägg:

"Det finns ingenting som upprör husbilsfolket som husbilar där man kan se ut när man står upp. Bara för att jag nämner saken så kokar blodet i hela klubben."

Så skapar man ett motsatsförhållande. Riktigt jävla skitsnack. Ursäkta min skånska!

Men nu kanske vi har hittat varandra? Jag menar givetvis inte du och husbilskollektivet utan du och jag! :)

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Jag tog upp detta ämne med lekakademin och de såg en stor potential om jag hjälpte dem att marknadsföra tittoskåpet här. Så jag får spons och royalty, man måste ha en inkomst också.
Då kan du knappast räkna med annat än att bli portad här omgående, jag är ingen admin men de kommer helt säkert porta dej om du gör om det! Då missar du även möjliheten att få en massa hjälp när du som bäst behöver den.
Så gå inte på det erbjudandet finns ingenstans du inte kommer bli portad av de som är seriösa vilket hbk är en av de största kunnigaste och mest seriösa.

Lokemork

HBK Intresserad
Kommun
Mora
Då kan du knappast räkna med annat än att bli portad här omgående, jag är ingen admin men de kommer helt säkert porta dej om du gör om det! Då missar du även möjliheten att få en massa hjälp när du som bäst behöver den.
Så gå inte på det erbjudandet finns ingenstans du inte kommer bli portad av de som är seriösa vilket hbk är en av de största kunnigaste och mest seriösa.
Lekakademin är mycket seriösa de med och inga du vill bråka med. Besök deras sida redan idag och kolla in alla deras prylar som underlättar vardagen på vägen.

Börja som sagt med deras eminenta tittoskåp, eller "lek-periskop" som de visst kallas nu för tiden. När du köpt ett och integrerat det i livet på campingen så kanske du kan börja marknadsföra det du med och på så vis tjäna dig en hacka!

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Lekakademin är mycket seriösa de med och inga du vill bråka med. Besök deras sida redan idag och kolla in alla deras prylar som underlättar vardagen på vägen.

Börja som sagt med deras eminenta tittoskåp, eller "lek-periskop" som de visst kallas nu för tiden. När du köpt ett och integrerat det i livet på campingen så kanske du kan börja marknadsföra det du med och på så vis tjäna dig en hacka!
Nu har du nog redan skitit i det blå skåpet och vad det gäller mej kommer jag aldrig gå till denna sida.

Toppen