• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hartal dörrproblem.

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Har en sentrallås med fjernbetjening er det viktig å kontrollere regelmessig at også metalnøkkelen fungerer. Fikk brudd på kabelen til sentrallåsen slik at den ikke fungerte og prøvde nøkkelen - den gikk bare rundt ingen virkning!

Ingen annen dør og alle fönster sikret mot innbrudd, hva gjør en. Inn i garasjen og ut med teleskopstegen, opp på taket - hadde en mini-heiki stående med lufteåpning så jeg kunne tre en hånd inn og åpne denne maksimalt. Fra luken og ned til gulvet er det 220 cm, og en mini-heiki er ikke stor. Fikk tredd meg ned gjennom åpningen og kom meg inn, og døren kunne åpnes fra innsiden.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Hartal dörrproblem.

Det är vid såna här tillfällen man får testa sin kreativitet! :D
Jag brukar kolla mina personbilar också, på grund av en liknande incident.

Jag undrar om jag skulle kunna ta mig igenom en mini-heki :confused: Jag kanske ska sikta in mig på midi-modellen. :D

mvh jocke
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Hartal dörrproblem.

Knut du är ju smärt och smidig som en bergsget, så det var väl inga problem för dig att åla dig genom takluckan!

Du kanske borde köpa dig en husbil med fler dörrar för säkerhets skull....:twitcy:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hartal dörrproblem.

Enklere alternativ er å ikke innbruddsikre denne i så stor grad som det er gjort.
Har i dag reparert sentrallåsen, brudd på 2 ledere i kabelen fra veggen og inn i døren. Nå har jeg montert kontakter på begge sider og en kort Cat-5 datakabel, blir enklere å fikse om noe skjer.

Har og lært at en må kontrollere regelmessig at nøkler fungerer selv om en har sentrallås. Her var det en skrue som hadde skrudd seg ut slik at koblingen mellom låse-cylinder og låse-mekanisme hadde ramlet av. Denne får i neste omgang litt locktight på seg, bedre at den sitter for godt fast enn at den ramler ut.
 
Toppen