• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Har ni tips för simkort för routern i Finland, Norge?

AndyPandy

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34096
Medlemskap
2025
Hej på er. I sommar åker vi till Finland och Norge och har en Router för att kunna se på TV och undrar om man köper simkort med abonnemang i Finland och Norge till Routern?
Våra mobilteleabonnemang (Comviq senior) har endast 20 Gb och det räcker inte länge för delning till Tv:n.
Någon som har erfarenhet av detta om vart vi köper simkort i Finland, Norge? Eller är det någon operatör i Sverige som ni rekommenderar?
Vi har Tele2 för bredband och Comviq senior på mobilerna.
Tacksam för hjälp. Mvh AndyPandy och Niki.

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Kolla roamingen på dom abbonemangen du kollar på, behöver du mycket så har wifi.se SIM-kort med roaming på 200-400GB

Sundgren

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29291
Medlemskap
2025
Jag har Telenor kontantkort och har använt det i en rad av länder inom EU/ESS.
Kör årsladdning på 250 GB och det räcker ett bra tag om man streamar tv någon timme per kväll. Tar det slut är det bara att fylla på via appen ”Telenor ladda”
Begränsningen 100GB inom Eu gäller inte kontantkort. Bara abonnemang med fri surf.
Det man måste tänka på är att aktivera kortet i Sverige första gången. Bara stoppa det i en telefon och ring ett samtal. Sedan stoppa det i routern och kör.
Beroende på router och vilket land man är i så kan man få ställa in roamingopetatören manuellt i routern. Men det kan man få hjälp med via supporten.

Toppen