• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har någon provat POI pocket?

F

F.d. 14324

Guest
Jag är på väg. :)
Jag gillar tänket att man kan synka mellan dator och mobil och det är en funktion jag ofta saknar med andra lösningar.
Men att begränsa det till att bara kunna importera filer med datorn och inte alls med mobilen känns väl lite som stenålderstänk...
Men det kanske går att komma runt det med webbvarianten.

Mvh jocke
 
F

Fd.16159

Guest
Den här appen har funnits länge men om inte jag missuppfattat det så har den begränsning i antalet poi man kan ha i den.
Upp till 5000 låter mycket men det fyller man den snabbt med t. ex. Campercontact. eller Archies.
Att man får betala för olika delmängder är väl ok men inte begränsningen antal.

Bosse
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jeg har netop installeret.

Jeg har for 20 DKK købt ekstra plads til 500 poi's

Efter en hurtig rundtur, så er den en nogenlunde erstatning for Extra Poi Editor.

Desværre ser det ikke ud som om man kan indlægge egne icons, men man kan jo tillægge forskellige tags, som man kan sortere efter og derefter eksportere i forskellige fil formater, herefter kan man så bruge POI loader til at lægge i sin Garmin. Og der vil det så være muligt at tillægge en egen Icon

Jeg kunne ikke tænke mig at importere HBK, campercontact, Boardatlas, LPG m.m til Poi Pocket. Det vil blive alt for stort arbejde at skifte tags på dem.

Til gengæld bruger jeg det til at huske pladser, som jeg opdager på forskellige sider eller i blade, så jeg senere kan besøge og se om der er basis for at indrapportere en stellplats eller en tømmeplads til HBK ;)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
5000 pois tror jag kostade drygt 80 kr. Jag håller med Jimmy, alltför svag funktionellt. Testade med några HBK platser, mest nyfiken på hur appen interagerar med navigatorapparna. Exempel:

Screenshot_20181030-155447_POI pocket.jpg Screenshot_20181030-155456_POI pocket.jpg

Sygic reagerade inte överhuvudtaget, startade, men utan platsen. Maps och CoPilot startade upp med platsen som destination, däremot fick ingen av dem med startpositionen, den får man peta dit själv.
Styrkan är synkronisering med min laptop och andra mobila enheter
Svagheter är begränsning antal pois (5000 för 83 kr, det kommer man inte långt med), samt bristen på struktur/möjligheten att organisera de olika poi:a. Funktionen med taggar räcker inte för mej i vilket fall.

Edit: När jag nu ändå installerat den kommer jag att använda den som Jimmy beskriver, till att löpande dokumentera tips på platser man läser om, t ex i Promobil på Readly eller tips i forumet. Den kommer säkert att fungera bra för det ändamålet, för upp mot 50-100 platser.
 
Toppen