• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har du vita fälgar på Husbilen?

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
894
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Söker lite bilder på husbilar med vita fälgar, och hur det skulle kunna se ut.
Vi ska nog köpa kompletta hjul till våren och tycker att vita fälgar kunde vara snyggt, samt med vit däcktext på sidorna.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Söker lite bilder på husbilar med vita fälgar, och hur det skulle kunna se ut.
Vi ska nog köpa kompletta hjul till våren och tycker att vita fälgar kunde vara snyggt, samt med vit däcktext på sidorna.
Ser säkert bra ut om du gillar att tvätta! bromsdammet syns direkt, trenden idag verkar vara svarta fälgar, inget som jag gillar.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Lite OT, men min förra hb hade en tacksam färg. Den såg nästan alltid nytvättad ut! :)

Visa bilaga 231509

Mer OT,
Samma här inte vacker, men tacksamt färgval, brukar tvätta hela husbilen typ 3 gånger vår, sommar, höst, förutom flugor i fronten så klart.
Den har fortfarande original bromsbelägg runt om från 2004, de dammar i princip ingenting.
IMG_20180718_143037.jpg

Vita fälgar ser man ibland, snyggare med svarta tycker jag.
Hel vit däcksida har jag haft på några gamla jänkare, ett satans jobb att hålla dem vita.
Allt som är vitt eller svart på ett fordon kräver mer jobb för att "se rent ut".
 
Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Lite OT, men min förra hb hade en tacksam färg. Den såg nästan alltid nytvättad ut! :)

Visa bilaga 231509
Silvermetallick är en mycket tacksam färg att sköta, den blir nästan bara lite mörkare grå när den blir smutsig. Den är också betydligt diskretare när man fricampar det "skriker" inte husbil lika mycket som en vit bil gör.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Mer OT,
Samma här inte vacker, men tacksamt färgval, brukar tvätta hela husbilen typ 3 gånger vår, sommar, höst, förutom flugor i fronten så klart.
Den har fortfarande original bromsbelägg runt om från 2004, de dammar i princip ingenting.
Visa bilaga 231512

Vita fälgar ser man ibland, snyggare med svarta tycker jag.
Hel vit däcksidan har jag haft på några gamla jänkare, ett satans jobb att hålla dem vita.
Allt som är vitt eller svart på ett fordon kräver mer jobb för att "se rent ut".
Tvätta tre gånger om året, vad är det för slarv? ;) Har du inte hört begreppet vård efter körning..? Jag brukar köra av vår med högtryckstvätten
direkt efter varje resa, då hinner inte skräpet och flugorna fastna lika hårt. Sedan lite bättre rengöring ibland med borste o.s.v. emellanåt, tvätta plastrutorna försiktigt med massor av schampoo och ren svamp och sedan torka dom torra med sämskskinn så får man härlig sikt.
Jag vill alltid ha mina fordon rena när jag startar en resa, det känns mycket bättre att ge sig iväg då! :)
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
894
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Tvätta tre gånger om året, vad är det för slarv? ;) Har du inte hört begreppet vård efter körning..? Jag brukar köra av vår med högtryckstvätten
direkt efter varje resa, då hinner inte skräpet och flugorna fastna lika hårt. Sedan lite bättre rengöring ibland med borste o.s.v. emellanåt, tvätta plastrutorna försiktigt med massor av schampoo och ren svamp och sedan torka dom torra med sämskskinn så får man härlig sikt.
Jag vill alltid ha mina fordon rena när jag startar en resa, det känns mycket bättre att ge sig iväg då! :)
Eller tvätta 3 gånger vår, tregånger sommar och tre gånger höst. Det är väl ändå rätt duktigt. :)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Tvätta tre gånger om året, vad är det för slarv? ;) Har du inte hört begreppet vård efter körning..? Jag brukar köra av vår med högtryckstvätten
direkt efter varje resa, då hinner inte skräpet och flugorna fastna lika hårt. Sedan lite bättre rengöring ibland med borste o.s.v. emellanåt, tvätta plastrutorna försiktigt med massor av schampoo och ren svamp och sedan torka dom torra med sämskskinn så får man härlig sikt.
Jag vill alltid ha mina fordon rena när jag startar en resa, det känns mycket bättre att ge sig iväg då! :)
Haha... Ja de e kanske slarv, men husbilen har inte många dygn ute i frihet, står mest o häckar i varmgaraget och ev. får lite damm på taket, tyvärr.
Men hoppas på bättring när min sambo tar pension, men det känns som långt dit ändå (hon fyller 60 nästa år), jag gick i år (62år) men lite trist att åka själv i husbil.
 

fjelie

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Lomma
HBK-Nr
23041
Medlemskap
2024
Ett litet tips om man har vita däcksidor.
Testade alla däckrengörare på marknaden på min Harley Davidson med vita däcksidor, resultat det enda som funkar är vanlig WD 40 olja
 
Toppen