• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har du koll på ditt körkort?

Per&Gudrun

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6690
Medlemskap
2023
Var idag ute för att en person blev nekad körkortsprov pga att denne inte ändrat villkoren i sitt körkort efter en lyckad ögonoperation.
Personen hade villkor i sitt körkort att denne skulle ha glasögon eller linser när man körde bil, men efter en ögonoperation blev synen bra och vederbörande behövde ej glasögon längre.
om du är i samma situation så se till att få ett optikerintyg att din syn är ok och skicka in detta intyg till transportstyrelsen för att villkoret skall strykas.
ett litet tips bara.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Har du koll på ditt körkort?

Opererade ögonen strax innan jul 2013. Vid återbesöket 3 veckor senare bad jag optikern skicka in intyg om att synen var bra. Fick sedan papper från transportstyrelsen att skicka in nytt kort och några dagar senare kom ett körkort utan villkor :music-icon:.

Det enda man ångrar är att man inte gjorde op tidigare. Underbart att se direkt när man vaknar på morgonen :).
 
Toppen