• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Happy end!!!

F

F.d. 29756

Guest
Vi åkte i Polen förra sommaren och jag backade vår husbil så illa att den fick en skada där bak. Det var bara klantigt, klantigt och åter klantigt.Det tog bara så himla ont.
Djupt, djupt bedrövad tog jag på ort och ställe via telefon kontakt med försäkringsbolaget (motormännen).En kvinna svarade. Jag klargjorde så gott jag kunde att här ringer förvisso en människa som inte är direkt glad. Jag har skadat vår husbil!
Hon frågar: ojoj då, har Ni skadat Er själva mycket?
Svar: vi har inte skadat oss själva!
Hon frågar: Kan Ni köra bilen trots skadan?
Svar: Bilan är körbar, skadan sitter baktill!

Men va bra! Jag ger Er bil ett skadenummer och då Ni kommer hem tar vi hand om ärendet Ni betalar självrisk (3000:) och bilen blir helt återställd.
Fortsätt nu Er färd och ha det så bra! Tänk inte mer på detta nu.

Det måste sägas att vi blev varma inombords av detta proffsiga och medmänskliga bemötande. Vi har nu hemkomna haft anledning att till Motormännen framföra vår tacksamhet över de goda råd och ord i ett svårt ögonblick.

Färden fortsatte via Tjeckien upp genom Tyskland och på Rugen ( borderline) genomgick vår bil en klar "viktökning" som vi fortfarande har glädje av.

Detta år ska vi "göra" Nordkalotten!!!

Bästa hälsningar till alla!
 
Toppen