• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Handlat Dieselvärmare från Kina, 9 kw vattenvärmare

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.179
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Ja då är installationen klar.
Jag bytte ut min originalmonterade Webasto 5kw thermo top C.
Denna behövde reservdelar, rök vitt. Den var också i tråkigt skick efter att ha utsatts för salta vägar.
Jag beslutade att inte lägga pengar på att rusta upp en 10 år gammal "korrosionsklump", utan satsa på en ny.

Jag köpte denna:
Liquid Parking Heater 9kw 12v diesel truck heater for Trucks Caravan Car Camper similar to webasto ( NOT webasto ) in Liquid Parking Heater 9kw 12v diesel truck heater for Trucks Caravan Car Camper similar to webasto ( NOT webasto ) aus Heizung & Fans auf AliExpress.com | Alibaba Group

Med denna Webasto Thermo Pro 90 kopia får jag dessutom steglös reglering mellan 1,8 och 7,5 kw.

Kostnaden blev ca 7000 sek, med frakt tull och moms.
En webasto Thermo Top 90 med monteringssats kostar 21 000.

Kvalitén på komponenterna är visuellt på topp, återstår att se hur den håller ihop.
 
Senast ändrad:

willep

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
25731
Medlemskap
2024
Ja då är installationen klar.
Jag bytte ut min originalmonterade Webasto 5kw thermo top C.
Denna behövde reservdelar, rök vitt. Den var också i tråkigt skick efter att ha utsatts för salta vägar.
Jag beslutade att inte lägga pengar på att rusta upp en 10 år gammal "korrosionsklump", utan satsa på en ny.

Jag köpte denna:
Liquid Parking Heater 9kw 12v diesel truck heater for Trucks Caravan Car Camper similar to webasto ( NOT webasto ) in Liquid Parking Heater 9kw 12v diesel truck heater for Trucks Caravan Car Camper similar to webasto ( NOT webasto ) aus Heizung & Fans auf AliExpress.com | Alibaba Group

Med denna Webasto Thermo Pro 90 kopia får jag dessutom steglös reglering mellan 1,8 och 7,5 kw.

Kostnaden blev ca 7000 sek, med frakt tull och moms.
En webasto Thermo Top 90 med monteringssats kostar 21 000.

Kvalitén på komponenterna är visuellt på topp, återstår att se hur den håller ihop.
Nu när du testat den ett tag, är du nöjd med den?
Funderar på en likadan.
Mvh
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.179
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jo den funkar som utlovat.
Jag har naturligtvis inte xx antal driftstimmar att falla tillbaka på, men med 10-15 timmar i drift funkar den som en äkta Webasto.
Den är så välgjord att jag misstänker at det är samma tillverkare på äkta som Ali Webasto.
 
Toppen