• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Handdammsugare?

F

F.d. 30146

Guest
Tänkte införskaffa en handdammsugare, så kom gärna med erfarenhet och märke
 
F

F.d. 30146

Guest
Sv: Handdammsugare?

Tack för svar.

Jag tänkte nog en uppladdningsbar, men de kanske är sämre vad gäller batteritid och kraft?
Jag har ju möjlighet att koppla in dammsugaren i cigguttaget, och kanske det inte drar så mycket?

Black & Decker som syns på bilden verkar ju vara av bra kvalitet, men hur är det med sugkraften?
Jag köpte en billig på biltema för några år sedan, och sugkraften och batteritiden var ju i princip noll.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Handdammsugare?

Vi har en lite Electrolux dammsugare som drivs via 12V från cigplugg. Jag tycker den har hyfsad sugkraft, tar inte speciellt stor plats och väger inte så mycket.

Vi har tidigare haft en Noname-produkt, kanske från Biltema (minns inte ny var den köptes) som också drevs från 12V-uttag. Den lät väldigt mycket men det var i princip allt den gjorde. Skräp alltså.
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Handdammsugare?

Denna har fått bra kritik på många håll, Vi har en sådan och är nöjda

https://www.conrad.se/?websale8=con...nvb9CTEjVSAN5-w1s9eNas4IND7nRfAoYYaAhE-8P8HAQ

857028_BB_00_FB.EPS_1000.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Handdammsugare?

Dyson Car and Boat leveres med lader for 12V og for lystett, håndmodell med mer superkraft enn de fleste hjemmemodeller. Dyr ja, men ekstremt bra. Nesten samme utstyr som Animal Pro håndmodell men 12V lader i stedet for langt rør.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Handdammsugare?

Vi köpte en Bosch laddningsbar 2 i 1 som fungerar perfekt.
900kr hos ClaesOlsson
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    93,7 KB · Visningar: 24
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.902
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Handdammsugare?


Skulle jag behöva köpa ny dammsugare till husbilen idag,
skulle det absolut bli en modell från Dyson.

Ingen av konkurrenterna är i närheten av denna, tyvärr rätt mycket pengar, men Top of the Line :)

Idag använder vi en kompakt 230V/1800W dammsugare, bra dammsugare men kräver i mitt fall att jag trycker igång elverket.
 

Bilagor

  • 2014-06-18 17.25.40.jpg
    2014-06-18 17.25.40.jpg
    1,1 MB · Visningar: 9
Senast ändrad:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Handdammsugare?

Jag använder denna Dyson. Skitnöjd! Men observera tillbehören, att den har den roterande borsten också och inte bara den "borsten" på bilden. Sugkraften är mycket bra och den kan laddas på 220-inverter i bilen.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Handdammsugare?

Det finnes fra Dyson en lader for alle sladdløse som går på 12V, den er standard i Car and Boat settene som finnes i enkelte markeder, men ikke i Sverige. Kjøpte min i Tyskland, nå har vi 3 Dyson - en gammel standup modell og to hådholdte, en Animal Pro og en Car and Boat (samme maskin med forskjellig utstyr).
 

gert.bertil

HBK Medlem
Inlägg
169
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2024

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.774
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Handdammsugare?

Jag vill nog gärna ha en med slang, för att komma åt överallt. Vi har en Dometic som också kan användas som våtdammsugare.
 

Per&Laila

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
622
Medlemskap
2024
Sv: Handdammsugare?

Bosch pas 18v Lion, sladdlös fungerar kanonbra, snabb uppladdning räcker länge,finns hos Clas Ohlsson
 
Toppen