• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Handbok/instruktionsbok

F

F.d. 551

Guest
Hej husbilsvänner!
Jag undrar om det är någon som har en idé om var man skulle kunna få tag på en handbok till sin gamla husbil...? Har en Peugeot J5, ombyggd skåpbil från 1986.

Det skulle underlätta mycket att kunna se lite mer översiktligt hur allting sitter ihop innan jag börjar lossa delar... Önskar jag haft en för länge sedan, nån som vet om det ens går att få tag på..?

Tacksam för svar
//Anneli

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Handbok/instruktionsbok

Hejsan, det beror lite på om du skall ha instruktioner till bodelen, typ kylskåp, värme m.m. De delarna går det rätt lätt att hitta instruktioner till på internet för varje separat grej.
Om du menar till själva bilen så har det varit lite svårt tidigare, men nu finns det en hel del riktiga rep. böcker, också att ladda hem.

Om det duger med en lite enklare bok i A5 format på engelska så är den här helt ok.

Bläddra neråt till bilar från -82, och välj bensin eller diesel varianten, så kommer den på posten.

Citroen vehicle manuals

Lycka till. JANKRO.

F

F.d. 551

Guest
Sv: Handbok/instruktionsbok

TACK Jocke och Jankro!
Alltså detta forum är fantastiskt. Här går man och grubblar på nåt problem länge innan man tillslut skriver ett inlägg här och har en lösning på bara ett par timmar :)

Toppen